I natt fikk vi et nytt familiemedlem, vi:)
Vår lille kattunge ble mamma!!
Og vi hadde absolutt ingen anelse om at det var noe på gang!
Men i natt våknet vi altså av at vår eldste datter kom hylende inn til oss! Da lå kattemor å føda i senga hennes!! En bitteliten kattunge hadde akkurat blitt født. Det ble bare den ene. Vet ikke om det er vanlig, jeg.
Men alt gikk bra ser det ut til, både med kattemamma og ungen.
Og vi går litt rundt oss selv her:)
Kattemamma er jo i våre øyne bare en kattunge enda.......men når vi tenker oss godt om blir hun året på seinsommeren. Hun er vår aller første katt, som dere sikkert skjønner:o
Jeg synes det er så koselig, og ville bare dele det med dere!
Ha en fortsatt fin sommerdag!!:)
Gratulerer så mye med nytt familiemedlem!
[font=Comic Sans MS][/font]
Koselig med dyr i huset. Har hatt katt selv i alle år. Nå har jeg 8 år gamle Mia, som er lille babyen min.
Kos dere masse med kattungen, det blir bare bedre og bedre.
Klem.
Samme skjedde med vår katt når hun bare var 8 mnd stakkars. I tillegg til at vi trodde hu var en hann helt til hu plutselig fikk unger... :rolleyes: Min mor, som har hatt katt i sikkert 40 år tilsammen sa "neida, han er bare litt tjukk" når jeg mente hun oppførte seg som en høygravid hunnkatt... :eek: Etter 27 års erfaring burde jeg tydeligvis stolt på min egen dømmekraft... :D Hun har en "feil" som gjør at hun så ut som en hannkatt utenpå bak, men er hunnkatt inni. Visstnok et resultat av rasekatter blander seg med norske "gårskatter" i følge dyrlege...
Takk for svar, dere!
Vår lille pus er egentlig ganske slank, men likevel har ingen lagt merke til at hun har lagt på seg noe. Hun har gjemt dem godt, synes jeg:)
Men nå er hun så flink og stolt så.
Ble litt hektisk i går. 12 - 13 timer etter at første unge ble født, kom det to til. Nr 2 er ikke så sterk, og vil ikke ha noe særlig mat. Har vært kjempebekymra for den lille, men den henger med.
Kan vi fore den selv? Evt med hva? Hva tåler disse små knøttene liksom?
Nr 3 er en helt annen type, og henger fast i "matfatet". Ingen fare der tror jeg:p
Ja, det var bare en liten oppdatering.
I disse agurktider vet dere..........:)
Hvis det blir nødvendig å gjøre noe for å fø opp den lille, så er det masse gode råd på det forumet jeg linker til under her. Det er et forum jeg startet for 2 år siden da jeg fikk min første rasekatt, for å få kontakt med likesinnede, da det er en sjelden rase jeg har.
Rådene skulle nok være like bra for en liten huskattunge. Sjekk under Avel/Uppfødning, der vet jeg det har vært snakket om oppflasking av enkelte små. Det finnes morsmelkerstatning for kattunger. Etter de første ukene bruker de en slags velling av kattemorsmelkerstatning og et babyfor, men gå inn å se, for jeg er ikke helt stødig her. Har ikke kommet så langt at jeg driver med oppdrett enda.
KMR modermælkserstatning! Spørg hos dyrlegen. Hvis ikke han har den har han en anden slags.
Du må gi det med engangssprøjte med tut på. Hver tredje time hvis ikke han spiser noe hos morkatten.
Vej kattungen på en digitalkøkkenvegt en gang i døgnet (samme tidspunkt) da ser du om den ligger på seg nok, hvis du gør det med alle kan du se om de også trenger hjelp til det med maten.
Hvis der er noe du lurer på så bare send meg pb, hjelper gerne hvis jeg kan :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.