manikken sa for siden:
Halloen. Er det noen som vet hva fyllet i napoleonskake består av og evt. karboinnhold? :DNam.
manikken sa for siden:
Halloen. Er det noen som vet hva fyllet i napoleonskake består av og evt. karboinnhold? :DNam.
guro sa for siden:
Jeg tipper at en pose Heista vaniljesaus, litt pisket krem og gelatin, skule bli noe i nærheten.
BiggestLooser sa for siden:
Det bestaar av: KREM:
8 plater gelatin
1/2 dl kokende vann
3 dl ferdig vaniljekrem
2 1/2 dl kremfløte
Romessens
Vaniljekrem:
2 1/2 dl H-melk
50 gram sukker
1/2 vaniljestang
1 egg
20 gram maisenna
En annen oppskrift:
INGREDIENSER:
1 egg
2 1/2 ss sukker
2 ss potetmel
4 dl melk
1 ts smør
vaniljesukker
Jeg tror at sukkeret og tilsetninger som maisenna og potetmel gjor at karbonivaaet blir for hoyt. Spesielt hvis man gaar paa Ketolysekuren. Det er veldig godt. Jeg har en stor svakhet for kaker og deilig fyll. Napoleonskake slik de blir laget hos Baker Joergensen i Arendal er bare himmelsk. Men det er jo et valg man tar og kanskje et daarlig valg hvis man oensker aa leve sunnere. Av og til en sjelden gang tror jeg at det ikke gjor saa mye.
manikken sa for siden:
Oki doki:) . Grunnen til at jeg lurte var jeg bevilget meg et par skjeer fyll før i dag, tenkte det skulle gå siden det fyllet egentlig ikke er så søtt. Rørte ikke tertebunnen med melis på. Har ikke spist noe slik mat på 4 mnd, og har hellr ikke savnet det,men i dag lot jeg meg friste. Er fortsatt i ketose og har ikke blitt gæern i magen eller kvalm. Heldigvis.:D
jeef-micro sa for siden:
sikkert lurt å lage slikt selv viss man vil ha... så slipper du å tenke på sukkeret :)
manikken sa for siden:
Sant sant:):):)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.