Hvor er posen med brokkoli produsert henne ? Innen EU/EØS er fiber allerede trukket fra og da er det iallefall ikke mer enn 3,1 karber pr 100 gram. (Samme i Næringstabellen her inne: www.lavkarbo.no/matvaretabell ). Men er den produsert i et "ikke EU/EØS land vil fiberet ikke være fratrukket. Det skal jo også stå fiber på næringsinholdet så det burde være lett å sjekke. Det skal ikke være forskjell på karber i kokt og rå eller fryst brokkoli.
[color=purple][/color]
Uansett, matvaretabellen her på forumet (første siden) er flott å bruke om du er usikker.
Broccoliposen er kjøpt på Rema (mener jeg) , den heter broccolitopper fra NORREK Dypfrys AS adr Larvik.
Det står følgende bak næringsinnhold:
176 Kj (42 kcal), 2,5 g protein, 7.6 g karbohydrater og 0,2 g fett.
Mulig de er produsert i et annet land, det vet jeg ikke (det står iallefall ikke på posen).
(det var kanskje dumt tenkt at broccoli kunne endre næringsinnhold på karbohydrater, tenkte vel litt på spinat for der er vel karbohydratinnholdet lavere ved fryste blandinger enn fersk spinat)
Jag hade en pose brokkoli med høy karbo innehåll... Trudde det va noe med att frystbrokkoli kansje innehåll mere karb akkutrat som du . Høyre GI har ju fryste grønnsaker vartfall (har jag då lest noenstans,muligt jag har feil),så jag slengde den når jag upptekkte det..
[color=red][/color]
men det er ju supert viss det faktiskt ikke er noen førskjell.. alltid kjekkt att ha i frysern..
[color=red][/color]
En annen ting: Riven ost i pose innehåller nesten ALLTID mere karber pga att de bruker potetmel som "anti-klompemiddel"
[color=red][/color]
Så lett å vete er det ju ikke:)
Jeg er sikker på at det finnes en tråd til på akkurat dette, er det ingen som husker hvilken:confused:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.