Vasken på kjøkkenet mitt er tett... Jeg har brukt plumbo nå, men det virker vist ikke... noen som kan hjelpe meg? forslag til hva jeg må gjøre (bortsett fra å finne meg en mann :p )
Litt vanskelig å få tak i på en fredagskveld kanskje, men disse store "sugekoppene" med skaft er virkelig effektive. Kanskje du har en snill nabo med utstyret i orden:p
Noen fargehandler har noe som jeg tror heter "avløpsåpner". Før het det "munin". Det er en flytende veske som er mye tyngre enn vann og presser opp tette avløp. Helt utrolig effektiv! MrMuscle har noe lignende, men den er litt lettere enn den andre.
IKKE bruk Plumbo! Det er visstnok gift for rørene og kan gjøre problemet enda verre. Høres som det små stakes opp, evt skru opp under vasken om du får til og se om det har samlet seg dritt der som du kan "fiske" ut (ja det er en møkkajobb! :p).
Plumbo gjør det enda verre!!! Vi brukte Plumbo i vår tette kjøkkenvask og fikk kjeft av rørleggeren som måtte komme og fikse det til slutt. Svaret er altså: tilkall rørlegger. Dyrt, men ikke så dyrt om du bor i borettslag. Vi betaler nesten ingenting pga det. :)
Noen ganger samler det seg div. godsaker i røret under vasken i "bøyen". Der pleier det å være en "kork" du kan skru opp og så renner det ut, eller så får du ta på deg hansker hvis du er sart og dra det ut. Ha en bolle eller noe under.
Det er faktisk veldig enkelt.. du skrur den av som en bruskork med en bøtte under. og så tømmer du innholde i korken oppi bøtten sammen med det som detter ned fra røret. se nedi korken om det er noe mer skrap det ut som en kakedeig rest om det ikke faller ut selv. så skrur du på igjen korken og ser om ting fungerer.
Har du noen veninner med amboer/mann eller evt en god kamerat? Be de på besøk og nevn problemet med vasken sånn "tilfeldig"... Få menn klarer å motstå fristelsen hvis de kan være litt handy og brife med kunnskapene :rolleyes:
JEg har en kompis som gjør slikt for meg, men han er på ferie.. problemet er ikke å få av den dingsen, men at den ligger litt "inni" varmtvannstanken...
nå har jeg i allefall kjøpt en sånn sugekopp, og da går vannet i allefall nedi der...
og nå har jeg puttet oppi mere plumbo bare for å være på den sikre siden... men jeg er jo livredd den gassen, og begynner å bli paranoid for at jeg kommer til å bli løsemiddelskada her... Ikke det at hodet mitt er på topp fra før da men...
Jepp, det også. Men om det nå renner skikkelig unna går det vel ut i kloakken. Jeg vil imidlertid ikke anbefale det likevel.;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.