Til dere menn her inne som har vært (evt er) store, hvor handlet/handler dere??? :confused:
Samboer'n hadde endelig psyka seg opp til å ut og handle shorts i går, men de hadde selvfølgelig ikke noe som passet i de vanlige butikkene, og han ble ganske mannevond etterhvert.
Som typisk mannfolk hadde han selvflølgelig ikke vært rutinert nok til å kartlegge hvor han kunne finne ting som passet..:rolleyes: Dermed ble han dobbelt demotivert (først av å måtte handle, deretter av at ingenting passa). Gudene vet når shopping-trangen kommer over han igjen, så kanskje noen har noen gode tips for å få han på gli?
vet ju ikke hvor stor han er,men jag vet att cubus og dressman har ganske store størelser..
Annars så finns det en herrbutikk på storgata,dvs den ligge gaten som går fra brugate trikkstopp,venstre sida om gunerius ned mot inngangen på baksiden av oslo city.. Butikken ligger brevid gullbukkiken som ligger på hjørnet... Det annonserer de i vinduet att de har STORE størelser..
Er stadig på jakt etter store klær til mine "menn". På Dressmann er det opp til 3x, det er ikke veldig stort. Har også funnet en del på Sparkjøp (de er ikke kresne) der har de opp til 4x. Ellers er det spesialforretninger for store menn, men der er det knalldyrt
Min erfaring er at Dressmann er best på utvalg og kvalitet og ikke så verst utseende heller. XL er bra nok for meg oventil, så jeg aner ikke hvor man får større en det. Nå er fettet mitt slik fordelt at det er mest over baken og på lårene, slik at en bukse som er stor nok over lårene så er den for vid i livet (34"), og passer den i livet så er den trang som et pølseskinn over lårene (hvis jeg får den på). Det blir til at jeg må ty til såkalt 'comfort fit', som passer sånn ganske bra, bare jeg finner bukser som er korte nok (30"), og det er ikke alltid like lett å få tak i, sukk. Da jeg bodde i USA var det ikke uvanlig å finne opptil 6XL i helt vanlige butikker, men så er jo folkene der borte noe større enn oss, men det er kanskje litt langt å fra dit for å handle....
Dressmann har noe, men de var veldig utplukket. Betjeningen sa det også, at det gikk først unna i store størrelser så de hadde nesten bare medium igjen i shortser... hvertfall de 2 vi var innom. I tillegg er det veldig varierende om2 xl faktisk er 2xl har vi merket... kjøpte med til han engang i samme str som han hadde tidligere, og da jeg målte inntil hverandre var det mange cm forskjell. Trodde at samme butikk hvertfall var noenlunde konsekvente på str selv om det varierer fra merke til merke, men....
Utrolig at ingen har skjønt det at menn også trenger store klær og laget egne merker som HM og Kappahl og sånn har? Kanskje fordi menn ikke maser nok? Og bryr seg mindre om pris? De shopper 2 ganger i året og driter i prisen så lenge det passer liksom for da veit de at de slipper å gjennom det igjen på mange måneder....
nå er jo denne tråden litt gammel - men jeg er ny, så jeg prøver meg ;)
når det gjelder store str til menn, så vil jeg anbefale Living Large av Dressmann! De har nettbutikk, og egen butikk på østbanehallen i Oslo. alltid topp service, og mye fine klær!
Handla på Living Large en gang. En jakke i størrelse 6XL ifølge merkelappen som hang på jakka. Men da jeg mom hjem og såg på lappen som var inni jakka,var det visst bare 2xl.:eek: (var ikke feilmerka) Akkurat hvordan det kan ha seg vet jeg ikke,men skjønner det er vanskelig å finne riktige størrelser. Hvertfall hvis et plagg er 2xl ifølge fabrikken,men butikken bestemmer er 6xl....
Jøss, det må ha vært feilmerket. Dressmann generellt er jo litt beryktet når det gjelder det. Kankje de bare liker å skrive byttelapper? :rolleyes:
Det som er interessant er at det jo er mange av de samme klærne som er i vanlig Dressmann og på Living Large, men for sambo er ofte 3xl for liten på dressmann, men 2xl for stort på Living large....
Har prøvd å foreslå det, samt big mans club. Responsen var at han handla ikke i "sånne" butikker. Hallo liksom, enten går man i fillete utslitte klær, eller så handler man vel der klærne som passer finnes! :eek:
Ta en ferietur til London/USA :) Der er det ikke noe problem akkurat, hehe
Norske vanlige klessbutikker hadde ikke klær som var store nok da jeg veide 110 kg engang.... (er 150 kg nå) Er 1.95 høy, så det hjelper jo ikke akkurat heller for å finne passende klær.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.