I en av de 35+ bladene (tror kanskje det var det Eva??) var det en oppskrift på kesam-pannekaker i et av de første nummerene. Klippet den ut og tok vare på den, for de var veldig gode. Men selvfølgelig har den forsvunnet i flyttinga! :mad:
Noen som har oppskrift på disse??
Jeg har oppskrift på kesam LAPPER? Vet ikke om det er de du er ute etter men her er de iallefall:
KESAMLAPPER
3 dl Sans Kesam Mager
2 stk. egg
5 ss hvetemel (kan bruke spelt eller kanskje soya?)
3 ss sukker (splenda/fruktose)
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
1 stk. sitron , revet skall av
2 ss TineSmør , til stekingHa kesam i en bolle. Rør inn eggene, deretter melet sammen med sukker, bakepulver og vaniljesukker. Riv skallet på sitronen og ha det i.
Varm en stekepanne og stek lappene. Ha ca. 1 ss røre i panna til hver lapp.
Server med syltetøy med lite sukker eller friske/frosne bær og eventuelt kesam med vaniljesmak.
Jeg ser at denne tråden er "hønngammal", men jeg husker kesamlapper og husker at de er så gode. Nå har jeg utviklet en intoleranse for hvetemel i løpet av de siste 7-8 årene, men vil gjerne prøve dem igjen. Går det bra å lage disse med f.eks havremel eller glutenfritt mel?
Hadde vært så moro å prøve! Jeg lagde jo CC-lapper etter oppskrift jeg fant her inne, og de var kjempegode! Lillemann på snart to gaflet i seg som han aldri hadde sett mat før!! :)
Det er mange oppskrifter på lapper her inne. Søk på lapper/pannekaker under oppskrifter. Kan fint lages med feks kokosmel, mandelmel, malte mandler, kun fiberhusk, cottage cheese, kesam osv.
De så veldig gode ut :) Vi lager nå lapper/pannekaker av en omskriving av kesamlapper :) Vi lager av 150 gr seterrømme, 2 egg, 2 små ts fiberhusk og litt søtning. La røren stå i kjøleskapet i 10 min før steking. Hvis den er litt tykk, ta i litt fløte. NAMMENAMMENAM! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.