Jeg tok en titt på skrotten min i dag før jeg gikk i dusjen. Jeg ble forundret over hvor slank jeg er blitt. Så og si alt fettet er borte fra rygg, armer, legger og lår. Over hofter og rumpe har jeg aldri hatt noe stort fettlager, men også der har jeg blitt akkurat passe. Ingen bollekinn lenger heller, ingen hengehaker.
Det er altså sånn at skrotten min er akkurat passe slank på alle områder bortsett fra magen. Magen er stor og dissende og har minst 10 kilo fett. Og jeg har ikke gjærmage eller tarmproblemer eller noe sånt. Det ser ut til at mitt fettdepot ligger på magen. Jeg vet at mange med pærefasong aldri blir kvitt fettet over rumpe lår og hofter. Kan det være sånn for oss med eplefasong også? Jeg lurer fordi jeg ser for meg følgende senario. At jeg slanker meg og går ned men på alle andre områder enn på magen og da blir jeg jo helt skrapa. Kravebeina er allerede akkurat passe markert. Jeg vil ikke bli tynnere der eller andre steder på kroppen. Bare på magen.
Har et annet senario også.. At jeg slanker meg men ikke går ned et gram. Og sånn har det jo vært den siste tiden. Har vært nede i 82 på det minste, men har stort sett gått opp og ned mellom 83 og 82,5 den siste tiden. Kan det være at jeg aldri vil bli helt slank på egenhånd uansett hvilken metode jeg bruker. Uansett hvor flink jeg er og hvor nøye jeg er?
Kan det være at kirurgiske inngrep vil være den eneste løsningen?
Tja, vet ikke helt hva jeg skal svare, og ikke har jeg sett magen din, så den kan jeg kanskje ikke uttale meg så mye om ;) , men fra mine egne observasjoner vet jeg dette: Hos meg sitter fettet på så umandige steder som på rumpa og lårene, men ikke over magen, dvs. der også men jeg må ganske mye opp i vekt før jeg nærmer meg en mage som ser sånn passe gravid ut, det er ikke der fettet legger seg først. Fra tidligere ekstremskalnkekurer vet jeg at det site gjenstridige fettet, rumpe og lår altså, forsvinner etterhvert det også, men jeg var veldig langt nede i vekt før det skjedde, nærmest undervektig. Så jeg tror nok at magen din kommer til å gå bort den også, men hvis det er der fettet legger seg først, noe det tydeligvis gjør, så forsvinner det også sist, desverre. Jeg ville bare fortsatt på min slankere livsstil og tatt tiden til hjelp hvis jeg var deg. Dessuten synes jeg at jenter/kvinner med litt mage er ganske sexy...:cool:
:love: ååååååå guuuud for en mann !! Kan kunsten med å fortelle en kvinne akkurat det hun vil høre ;)
[color=#800080][/color]
Men Fjonken, - det med magen. Har til en viss grad samme problem sjøl. Men jeg tør ikke gå ned mer/slanke meg mer. Jeg er allerede for tynn i ansiktet og ekstra hud både der og andre steder er mitt problem. Var på hudklinikk for konsultasjon for kvisearr/grovporet hud rundt nesa og på haka. Snakket med en kirurg. Og kan sa klart at vi kvinner slanker oss for mye. Han mente jeg var altfor tynn i ansiktet og hadde mistet altfor mye underhudsfett (det var ikke det jeg spurte ham om, men skitt au :o ).
[color=#800080][/color]
(Han var såpass at han tilbød seg å ta fett fra magen og sprøyte inn i kinnene :eek: Noe jeg pent takket nei til !)
[color=#800080][/color]
Så faren med å fortsette å gå på diett for å bli kvitt bare magen kan gi slunkne kinn og kropp forøvrig. Det går ikke an å punktslanke. Hold øye med hva som skjer - så du kan stoppe det før det blir FOR mye. Og fortsett med treningen !
[color=#800080][/color]
Et alternativ til kirurgi er den Ultra Shape greia på Ellipseklinikken. Men den er gresselig dyr - og du er ikke garantert resultat. Ellipse Klinikken - UltraShape
Har du masse pæeng så er det kanskje verdt et forsøk ?
jag skjønner det er ett problem fjonken! :klem: jag hoppas det blir bedre ettervert:) magen ødelegger så mye,även om man er slank alla andre steder.magen sitter ju i mitten av kroppen og det gør ju att det ødelleger både gensernas passform og buksernas passform:mad:
[color=red][/color]
jag har alltid vart bred over rumpan å høftena men magen har alltid vart ganska flat..brukte stl 44 på bukser og eftersom rumpan var bred så såg ikke magen stor ut,det var ingen som hengde over viss jag sier det sånn..Jag kunde ha tajta topper utan att det såg jävligt ut..
[color=red][/color]
2002 gikk jag ner 11 kg med viktväktarna og rumpan blev mye mindre..
[color=red][/color]
Men ett år etter så gikk jag opp igen å då satt sig nesten ALLT på magen..magen var helt plutsligt problemet,og fikk bruke stl 44 i bukser igen,men de va trange i livet,men passet over rumpan..
Kroppen min fikk en hel annen fasong helt plutsligt..Og det blev vanskligt å finne klær som satt pent..
Hmm... Jeg har lest et sted at grunnen til at fettet setter seg på uønskede plasser hos jenter er dårlig blodsirkulasjon. Derfor er det kun trening trening trening og mer trening som kan hjelpe, og ikke kostholdet på akkurat denne biten. Jeg skal ikke si at jeg har noe erfaring med det men... :o
Treninga kan og vil jeg aldri slutte med. Men den hjelper ikke særlig mye fordi fettet sperrer for de stramme magemusklene. Jeg vet jeg har sterke magemuskler. I dag tok jeg 55 kilo i sit-upmaskin og jeg ble ikke engang øm i magen av det. Men hva hjelper det med stramme magemuskler når de er helt skjult av dissende fett? Åhh.. er til å bli sprø av! Jeg skal ned ca 10-13 kilo og disse ligger ene og alene på magen.. Blæææh! :mad:
Ikke at jeg har så peiling., men har hørt at hvis man vil ha en slank mage burde man heller drive med løpetrening enn situps. Midjen vil bli slankere av løpebevegelsene. (bare sånn teoretisk fra meg altså..)
Og fra meg blir det i ALLE fall teoretisk - dette er jenta si som aldri har trent!
Har mage, rumpe og lår selv jeg - riktignok er de str 40 da, men litt stort i forhold til resten. Magen må jeg bevisst holde inn om jeg vil se flott ut.
Jeg har mer eller midre avfunnet meg med tanken om at hvis jeg vil bli kvitt dette, må jeg begynne å trene. Så spørs det hvor mye jeg ønsker å bli kvitt det da. . .
Men jeg tror vel at sit-ups og andre mageøvelser er det eneste som kan hjelpe for meg. Huffameg, det er deprimerende. . .
Riktig som Lotusia sier her. Situps hjelper ikke mot magefettet. Helst jogging/løping eller eventuelt sykling. Dette får sirkulasjonen i gang på en måte som ikke styrkeøvelser kan. Erfaringsmessig (i alle fall etter det jeg har lest) så er det dette som må til for å bli kvitt fett på kjipe plasser. (Mage, hofter, innside lår)
Driver med det også jeg. Driver med gløping siden kondisjonen min ikke er så god ennå at jeg kan jogge uavbrutt. Dessuten kjører jeg jo stavgang i blandet Nordic running og stepp flere ganger i uka. Situps og annen styrketrening av mage og rygg er forøvrig nødvendig fordi jeg må ha sterke magemuskler før en evt. bukplastikk. Sliter med eksem mellom valkene og da er bukplastikk den beste permanente løsningen. Så derfor kombinerer jeg kondisjonstrening og styrketrening. Blir ca 50/ 50.
Min erfaring er at det er de veldig lange øktene med lav intensitet som får ned kroppsvekten. For eksempel da jeg syklet rallarvegen i to dager sammen med familien ble beltet plutselig for stort. :) Dette har med at kroppen tilpasser seg til situasjonen. Er du på vandring vil kroppen kvitte seg med det som tynger reisen. Men hvem har vel tid til å være på vandring hele tiden.:rolleyes:
Jeg har vandret hele mitt liv ,fra den dagen jeg ble født.. men ikke med beina altså. Skjønner hva du mener. Skikkelige langvarige lavintentsitets økter er best. Er enig i det da.. men som du sier.. Hvem får tid til sånt i hverdagen. Er nok helst i ferier at vi kan slå til med sånt.
Kjøp deg rockering, det virker hvis man er flink å bruke den hver dag på maven :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.