Ja, vi har tenkt å reise i oktober vi, hvis ferien min går i orden !
Nekter å la mulige terrorister legge begrensninger på min bevegelsefrihet. Da har jo terroren vunnet liksom.
[color=#800080][/color]
Det er greitt å være "føre var" og oppmerksom på hva som skjer, - men det er grenser hvor forsiktig man skal være. Er man redd for alt slikt bør man jo bli hjemme. Bestem selv du og ikke la andre skremme deg.
[color=#800080][/color]
Så lenge UD ikke fraråder (det kan de jo enda gjøre), føler jeg at det er greitt å reise. Sjekker også engelsk UD sin liste, den er litt "strengere" enn den norske.....
Jeg er trygghetssøkende og hadde aldri reist til noe område der terror råder. Jeg ville ha vært nervevrak på hele turen. Gått å kikket meg over skulderen hele tida og gransket vesker og bager og poser og biler i frykt for mulige bomber. Selv London er jeg skeptisk til.. Bare et år siden siste terroraksjon der.. Men det er meg.. Jeg overreagerer sikkert.. men ærlig talt, bør man ikke føle seg trygg på ferie?
Hei
Jeg er god til "verstefallstenking" og hadde en fantastisk tur til Egypt. Jeg tar ingen forholdsregler når det gjelder terrorisme, den rammer blindt uansett. En dag blir det bilbombe på Danskebåten, detonert rett før ankomst når alle sitter i bilene som er pakket så tett at ingen kommer ut i en krisesituasjon ( med tillatelse/dispensasjon for antall biler på fergen fra skipstilsynsmyndighetene) Og Danskebåten tar vi jo uten å blunke.
Beklager hvis det blev nye nevroser av dette ;-) :o
Les litt om Egypt hjemmefra, landet er kilden til den Greske sivilisasjon og dermed vårt demokrati. Er du litt interessert i religion og symbolikk blir det bakoversveis.
JA,som jeg sa, er man av den engstlige sorten får man jo bare holde seg hjemme.....
[color=#800080][/color]
Ikke det at jeg er så spenningssøkende, men skal man forholde seg til alle mulige scenarioer kan det bli kjedelige ferier....
[color=#800080][/color]
Er litt enig med Torkil her - han setter det hele litt i perspektiv. Hvis man leser litt om kultur, religion og politikk får man også et klarere bilde av hva som skjer og hvorfor. Det er mulig å ta sine forholdsregler og velge bort ting/steder....
Var i Sharm i september i fjor, og har sjelden følt meg så trygg noe sted. Hvis noen så litt forvirra ut dukket det opp en "turistpoliti" og hjalp deg før du selv skjønte du var forvirra. :p (de har eget turistpoliti som har blå skjorter og de vanlige hvite skjorter så man skal se forskjell.)
Metalldetektorer på alle hotellene, og vakter i dørene.
Ville dratt tilbake på timen om jeg kunne! :D Mulig det blir en ny tur til vinteren.
Forresten, nordmenn har reist til spania i flere tiår, få land som har hatt flere terroraksjoner på sin jord enn de... (og nord-irland/storbritannia)..:cool:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.