Jeg begynte å følge ketolyse-prinsippene fredag, og har til nå gått ned 2,5 kg, til tross for at jeg allerede har slanket meg svært mye allerede etter fødsel for tre måneder siden:) Knallfornøyd! I dag sjekket jeg urinen med vanlige urinstix på jobben min, og det var fullt utslag på ketoner, knall-lilla! Betyr dette at fettforbrenningen nå går kjemperaskt, eller pleier man ikke å miste mer enn ett kilo i uken selv om man er i ketose?
Kan jo tilføye at jeg er 1,73 høy og veier per i dag 78,2 kg ( huff, huff..) Skal ned til et sted mellom 55-60, og håper noen av kiloene kan komme fort av, da jeg skal gifte meg om to måneder:)
Hei og velkommen
Fargen på stixen forteller at du er i ketose. Om den er rosa eller lilla sir mest om hvor mye du drikker !!! (Omtalt mange ganger i dette forum)
Så lenge den ikke er hvit er alt vel.
Håper du når ditt mål til bryllupet!
Lykke til
Torkil:)
Takk for svar, Torkil! Utrolig flott at du er her inne og gir tips og råd, det er jo tross alt du som har utviklet denne kuren! Hvor mye pleier man vanligvis å kunne gå ned på denne kuren, dersom man holder seg i ketose hele tiden? Nå er jeg jo ikke blant de aller tyngste, jeg er dame og har allerede tapt 20 kg (inkludert baby:)) på tre mnd, så oddsene er kanskje litt imot meg?
Lurte også på om det ikke er så viktig hva jeg spiser så lenge jeg holder meg under 15g kh daglig og stadig er i ketose? Kan nevne at jeg bruker reductil, og dermed ikke behøver å bekymre meg for at forbrenningen går ned ved "sultekur".
Hei
I ditt tilfelle gjetter jeg på 1 kg/uke.(normalt 0,5-2 kg).
Jeg anbefaler deg å lese boken grunndig. De 15 til senere 20-30 g KH pr dag bør benyttes til varierte grønnsaker og blandet salat for å få alle vitaminer og mineraler som må til for å holde de hundrede av ensymer som driver forbrenningen ship shape.
Altså kjøtt og fett + 15 gr KH fra sjokolade går ikke.:p
Lykke til
Torkil:)
Anbefaler deg å kjøpe boken til Torkil. Den vil gi deg all informasjon du trenger. Jeg har gått på kuren i 2 uker nå. så langt har det resultert i - 1,5 kg. Greit nok, tatt i betraktning 0 mosjon pga. kneskade . Det viktigste er at jeg føler meg mye bedre uten alt sukkeret jeg har tyllet i meg over lengre tid. Nå er vel ikke jeg strengt tatt spesielt overvektig, men har hatt en jevn vektøkning etter fylte 40. dette ønsker jeg å gjøre noe med. Prøvd mange kurer.... Lavkarbo er nok livsstilen for meg. Lykke til!!!
Takk for svar! Får jeg tak i denne boken på vanlig bokhandel, eller må jeg finne meg i å vente noen dager på å få den tilsendt i posten? Jeg må nok ha boken, ja, var ikke helt klar over at grønnsaker skulle telle med, og har virkelig kost meg med baconscnacks for å bruke opp karbohydratene:) Flaks at jeg likevel er i ketose!!!
Kan jeg forresten holde meg på disse 15g kh så lenge jeg vil? Vil gå mest mulig ned, og ønsker heller en hard slankekur til bryllupet, så får jeg ta litt ekstra vedlikehold etterpå:)
Ja, du har sannsynligvis rett i at 55 kg er litt lite i forhold til min høyde. Trives godt rundt 60 kg,det var min utgangsvekt før to tette svangerskap gjorde meg sterkt overvektig:) Så sannsynligvis stanser jeg der! Heldigvis har jeg en mann som virkelig ikke er glad i for tynne damer, så han kommer nok til å gi streng beskjed dersom jeg ikke er i stand til å se selv at jeg tar av for mye:)
er ganske ny på dette, men lurte på om det gjør noe om man får i seg mindre enn 20 g karbohydater?og om kor lenge man kan gå på ketolyse kuren?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.