< Tilbake til oversikten

Hoven mage - hva gjøre?

Pelen sa for siden:

Om en uke skal jeg inn i bikinien og mer eller mindre bo i den i 3 uker. :eek:

Jeg er vel ikke akkurat overvektig, men magen er hoven/oppblåst. For en tid tilbake var jeg omgangssyk og da ble den flat og flott, det føles på en måte som om den blir hoven/oppblåst så fort jeg spiser. På lørdagen begynte jeg med krom-tilskudd og jeg har nå lest at det kan gjøre at man blir hoven/oppblåst, jeg syns nemlig at jeg er mer hoven/oppblåst siden lørdagen, derfor skal jeg slutte med krom i noen dager og se om det er noen forandring.

Jeg kjør litt mitt eget løp, da jeg føler at jeg mår bedre med lavglykemisk mat, problemet er jo dog at det er den høyglykemisk mat jeg er veldig glad i, men jeg prøver i vært fall så godt det går.

Noen som har gode tips for å få ned hovenet/oppblåstheten over magen? Bør jeg kutte ut alt som inneholder hvetemel?

Mila sa for siden:

Hei.

Jeg merker hvertfall mye forskjell når jeg lar være å spise ting med hvetemel i og når jeg ikke gjør det. Min mage hovner mye opp, og jeg har mye vondt i tillegg, så jeg har kutta ut mest mulig hvetemel, sukker, poteter, pasta osv... Jeg føler meg mer vel når jeg ikke spiser slike ting, og når magen i tillegg ikke hovner opp så mye lenger, og jeg har litt mindre vondt en før, så er det vert å prøve :)

Lykke til!

lokkebiff sa for siden:

jeg merker også STOR forskjell på magen (og resten av kroppen) dersom jeg spiser hvetemel. Jeg føler meg rett og slett elendig, tror jeg seriøst blir forgifta av slik mat!! :(

Så hold deg unna KH den neste uka, og jeg kan nesten garantere deg at magen din blir flott, både utvendig og innvendig!! ;) ;)

LYKKE TIL!! :o

MokkMokk sa for siden:

Enig med de andre. Hold deg i størst mulig grad unna brød og andre bakevarer, poteter, ris og pasta. Spis fortrinnsvis kjøtt, fisk, egg og grønnsaker. Som du sikkert leste i den slanketipstråden i klubben vår på NM, så krympet jeg mange cm rundt magen bare på noen dager, og brorparten av disse var sikkert bare luft. :rolleyes:

Fjonken sa for siden:

Har du sjekket deg for Candia..? Det kan være grunnen til oppblåstheten.

Dorothy sa for siden:

Mye melkeprodukter kan også føre til at man blir oppblåst.

Fridolina sa for siden:

Jag er helt enig!!!!!! min mage har plaget mig i flere år!! den har vart hoven hele tiden og dette veit jag nå har med melk,vetemel og pasta å gjøre eftersom denne månaden som jag gått på ketolyse,så har ikke kjæresten min hørt mig klage EN ENEST GANG!!! føler mig slankere også..:p

Frøya sa for siden:

forsøk å spise så lite salt som mulig, så slipper du vannansamlinger i kroppen.

-og ikke spis tyggis eller pastiller. jeg blir i allefall veldig oppblåst av sånt.

lykke til

luringen sa for siden:

div sukkererstatninger kan også gjøre vondt værre...

Pelen sa for siden:

Takk for mange kjempe flotte tips!

Salt bruker jeg ikke, hverken når jeg lager mat eller når jeg spsiser.

Noen som har vært borte i Alcat test? www.alcat.com. Jeg gjorde en slik test en gang og den kom frem til at jeg absolutt ikke bør spise:

• Pære
  • Reker
  • Rosenkål
  • Solsikke
  • Spinat
  • Squash
  • Valnøtt
  • Vannmelon

Jeg bør også unngå og begynne kun med en ting pr. uke for å se om jeg reagerer:

• Aubergine
  • Bake gjær
  • Hvete
  • Kalkun
  • Sesam
  • Tunfisk (spiste grillet på fredagen)
  • Vanilje
  • Ørret

Jeg tror at jeg prøver å unngå det som står på listen og så introduserer jeg en etter en med en ukes mellomrom. Jeg får se hvor godt jeg får det til i ferien, ikke alltid lett å vite hva som er i maten da.

Men nå er jeg virkelig inspirert! Jeg tok jo denne testen og gjorde vel egentlig ikke så mye med det etterpå, dyrt var det også. Ikke for at jeg vet om det har noe å si, det er jo omdiskutert, men greit å prøve. Nå føler jeg meg i vært fall ikke i form med en ballong til mage (føler jeg i vært fall).

Summer sa for siden:

Hvordan har det gått med denne testen Pelen?

Pelen sa for siden:

Hei! :D

Jeg må innrømme at det rant litt bort, nå spiser jeg mer eller mindre ikke noen karbohydrater og magen er betydelig mindre oppblåst. Jeg spiser ikke mye av det som står på listen, i hvert fall ikke ofte. Det var bra at du minnet meg på dette for nå skal jeg prøve å sjekke opp hva som skjer om jeg spiser noe av det som står der.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.