Tenkte jeg skulle dele en pannekake oppskrift som jeg synes fungerer bra :) Den kan brukes både som middag og dessert.
Stekes i en liten stekepanne med en blanding av litt olje og litt smør. Denne røren gir ca. 3-4 pannekaker.
25 g proteinpulver
2 egg
1 dl fløte
1 dl vann
Bittelitt bakepulver
Jeg bruker disse med smeltet ost og bacon oppå, eller med pizzafyll inni, rulles sammen, litt ost på toppen og varmes i stekeovn til osten har smeltet. Nam :) En meget god pizza erstatning.
Dersom de skal brukes til dessert så tilsettes bare søtningstoff etter smak, og ev. kanel, server med rømme, et par skivede jordbær og litt sukkerfri sirup (kjøpt på www.dialife.dk), meget godt!!
Det er sikkert veldig godt:) men jeg vet at ikke alle sukkerfriprodukter er karbofri åsså;) og sukkererstatninger hemmer vekttapet(det gjør for meg:D ),men du kan prøve deg fram......lykke til med ketolyse:)
Ja, jeg synes i alle fall dette er veldig godt, spesielt med pizzafyll til middag. :)
Så vidt jeg vet så skal dette gå bra på induksjon. Det eneste er vel jordbær, i forhold til Atkins sitt opplegg, som ikke er lov. Men det er jo ikke mye som skal til av jordbær da, jeg bruker gjerne 1-2 jordbær i skiver til en pannekake.
Men pannekakene skal i hvertfall være helt lov :), så da kommer det bare ann på hva du måtte bruke som fyll.
I forhold til den sirupen så står det i alle fall 0 net carbs på den... men en bør jo generelt sett være forsiktig med sukkererstatning o.l, og prøve seg frem. Jeg kan spise sukkererstatningsprodukter uten at det hemmer vekttapet, men det er jo uansett ikke akkurat så sunt, så bruker det i moderate mengder.
jo :ja: du får lov på ketolyse å spise 50 gr jordbær m pisket krem ifølge boken til torkil,og atkinsene lager smothie m litt bær har jeg lest.....alt med måte vettu:p ha en fin dag.....
PRøver meg på disse nå...smaken var veldig god, men jeg har veldig problemer med å få pannekakene til å henge sammen...
Ble liksom neste eggerøre lignende saker...Hmm..Hjelp noen?
kanskje en dum fråga, men hvor får man kjøpt proteinpulver, og hva slags påvirkning har den på kroppen? jeg vet bare om fyr dreiv å brukte det, og han ble relativt feit, men det er jo forsåvidt ikke tatt hans kosthold ellers i betraktning:p
protein pulver får du kjøpt på helsekosten eller på ketolyse.no... brukes til bake verk istedenfor mel pgr av MYE mindre karbo i...han fyren du kjenner har sikkert spist masse karbo i tillegg til protein pulveret,folk bruker det jo for eks til å bygge opp muskler når de trener...
Minsten ville ha pannekaker til middag. Jeg tenkte egentlig at det går jo ikke på lavkarbo. Men så oppdaget jeg denne oppskriften. Ganget oppskriften med 4 og tok oppi 2-3 ts med johanneskjernebrødmel og litt mindre vann. Ble fin konsistens og en god middag. Minsten (6 år) merket ikke noe til at det var lavkarbo..
Har prøvd disse og synes de er kjempegode:D Men har jo selvfølgelig fått litt dilla....:o Er det skikkelig ulurt å spise disse hver dag?? Jeg får ca. 6 stk av røra, og spiser 2-2,5 en gang om dagen. Vil dette bli mye?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.