< Tilbake til oversikten

Mitt første innlegg!

mcfrogner sa for siden:

Har endelig kommet skikkelig i gang med introduksjonsperioden :) I dag har jeg spist:

• Egg & bacon
  • Atkins bar x 2
  • Baconsvor
  • Karbonadedeig stekt i setersmør m/gourmetrømme (litt mindre karbo enn i seterrømme (1,5);) )

Det er jo litt dumt ikke å spise grønnsaker/salat, men føler ikke for det akkurat nå.

Noen som har noen råd til andre gode ting jeg bør spise i intro-perioden, ev. noe jeg gjør feil? Vekten tikker nedover, men tar imot råd med åpne armer : )

nalana sa for siden:

Du sier det selv; det er veldig dumt å ikke spise grønnsaker!
Så rådet må bli: Gjør det selv om du ikke føler for det. Det er jo ikke så mye som skal til, men det er ganske viktig at du får litt riktig karbo gjennom grønnsakene ved siden av alt det andre nyttige du spiser. :))

Det kommer sikkert noen som er enda strengere enn meg snart, som sikkert gjerne vil si noe om disse barene også, så det skal jeg spare meg for:p

Ellers må du ha lykke til:)

Grethe sa for siden:

Jeg er ikke så veldig streng idag, og vet jeg så mye om dietten du skal gå på heller, Ville bare ønske deg velkommen hit . Selv går jeg på ketolyse og merker at vektnedgangen stagnerer hvis jeg ikke spiser grønt. Det er ikke så veldig mye som skal til...litt salat , agurk kanskje en redikk og litt paprika...har du forresten prøvd sopp stekt sammen med paprika og litt purre med ei skje eller to med rømme? Snakk om snadder. Men som sagt, jeg aner ikke hvilken grønnsaker du kan tillate deg, det er det mange andre som vet mye mer om enn meg.
Velkommen!!

mcfrogner sa for siden:

Skal proppe i meg litt salat jeg :) Det blir nok burger av karbonadedeig med salat og rømme i morgen ;)

Takk for velkomsten! :D

Dorothy sa for siden:

Lykke til med vektnedgangen! :)

jeef-micro sa for siden:

hei og velkommen...

er ikke to atkinsbarer mye? eller er det greit å spise de på induksjon?

mcfrogner sa for siden:

Det går visst greit for meg. Jeg har skjønt at det er en del motstand mot barene har inne, men de inneholder bare 2 g netto karbohydrater, og det funker for meg. Jeg er ikke så glad i sjokolade, så jeg prøver å finne skogsbær-varianten, men sjokolade-variantene er mye lettere å få tak i. Spiser dem ikke hver dag da, men greit med LITT variasjon i intro-perioden også.

Jeg tror for øvrig at jeg skal forlenge denne 1. fasen siden jeg har såpass mange kg jeg skal ned. Hva tror dere om det?

Takk for oppmuntringen fra alle :D

nalana sa for siden:

Det går greit for mange å forlenge den første fasen. Går ut i fra at du tar de kosttilskuddene som er anbefalt. Hvis ikke, så vil ikke jeg anbefale å forlenge introduksjonsfasen.
Ellers synes jeg du kan være i den fasen så lenge du føler deg vel, men ikke så lenge at du går lei. Det har jeg gjort noen ganger, og da har det endt med at jeg har sprukket i stedet for å komme videre i neste fase. Det har ikke vært særlig bra :o :rolleyes:

mcfrogner sa for siden:

Jeg tar omega-3 og multivitamin-tilskudd. Fikk etter mye om og men tak i "Dr. Atkins New Diet Revolution" i dag :). Har den norske, men den er jo litt utdatert har jeg skjønt.

jeef-micro sa for siden:

tenkte ikke så mye på karbene jeg da. Jeg unngår de barene for at jeg synes de smaker pyton, men tenkte på at de er vel ikke beregnet til å erstatte måltider....

mcfrogner sa for siden:

Det er ikke favorittmaten min heller, men når man er på intro-nivået og ikke alltid er hjemme er det greit som erstatning. Men ikke noe jeg vil basere kosten min på resten av livet akkurat :)

Nille sa for siden:

Kos deg med barene om du liker og tåler dem. :ja:
[color=purple][/color]
Men om vekttapet stanser opp eller du blir oppblåst i magen er de det første du bør vurdere å kutte ut ! Kjent partystopper ser du. I tillegg er det mange som erstatter måltider med dem. De er ment som et supplement, ikke som måltid. I tillegg er det mage som får søtsug og ikke blir vkitt sukkeravhenigheten sin (erstatter et støtsoff/sukker med et annet). Derfor de ikke anbefales.
[color=purple][/color]
Cluet er jo at du skal finne DIN måte å gjøre det på. Og funker det for deg så gjør du jo det som er rett for DEG !

mcfrogner sa for siden:

Nettopp :) Det eneste som bekymrer meg nå er at jeg kanskje spiser for mye. Å spise 3 ganger om dagen er helt uaktuelt, det er nok mer 5 - 6 ganger, og det er vel ikke det jeg ville kalle "mindre måltider". F.eks. ost- og skinkeomelett med 3 egg, 1/3-1/2 pakke karbonadedeig (stekt) med 2 ss rømme, 75 g bacon & 3 egg. [Dette var 3 ulike måltider ;)] Har blitt litt flinkere til å inkludere noe agurk, tomat osv.

Høres disse måltidene for store ut? Jeg syns selv at jeg blir sånn passe mett, men jeg prøver å være mer og mer nøye med å følge induksjonsreglene.

Gleder meg til å veie meg i morgen tidlig (mandag)!!:D

Nille sa for siden:

Syns det ser flott ut jeg, men kanskje litt lite grønnsaker. Atkins sier jo at du skal spise minst 20 karber pr dag, og hovedvekten av disse skal bestå av grønnsaker. Ketose er en kostbar forbrenning for kroppen og den trenger hjelpen den får av bl.a. enzmene i grønnsakene. Balanserte måltider er viktig for både forbrenning og kroppen generelt. Så lenge hvert måltid består av proteiner, fett og grønnsaker/antioksidanter er du safe ! Finnes mange gode oppskrifter på grønnsakretter her inne !
[color=purple][/color]
Så les og nyt ! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.