MokkMokk sa for siden:
MCT, igjen
Fjonken sa for siden:
Alltid til mat, ellers får du problemer og må sitte på porselenstronen. Begynn med 1 ss pr dag og øk så gradvis når magen venner seg til det. De fleste tar 3-4 ss til dagen. Jeg tar det til frokost, lunsj, middag og kvelds. Og alltid 30 min før trening.
MokkMokk sa for siden:
Porselenstronen! :lol:
Vel, ok, da er jeg med. Skal hente olja mi på posten nå nemlig. :)
nalana sa for siden:
Lurer på om denne olja kan fryses jeg, uten å miste noe av kvaliteten. Får problemer med å bruke den opp på en måned og vurderer å fryse den i slike terningsposer.
Fjonken sa for siden:
Burde gå det.. Jeg har aldri opplevd at fryst olje har vært noe problem.. Så hiv'n i frysern du.. Skjønt det holder seg veldig godt i kjøleskap i lengere tid også da..
jankph sa for siden:
Ikke direkte MCT olje, men dog...UDOs choice (som inneholder MCT) kan fryses:
It should be refrigerated - although it will be fine during shipment since it is unopened. Once opened, it is best consumed within 4-8 weeks. It will keep without spoiling or taste deterioration for over a year if frozen.
www23.netrition.com/udos_choice_page.html
Høres ut som en smart ide med isterningeposer. Hos meg går oljen relativt fort. Spiser en stor bolle blandet salat hver dag med en solid skvett MCT som dressing...heller det enn olivenolje.
Nille sa for siden:
Hvordan klarer du det uten å søle ut halvparten da ? Jeg søler noe vannvittig med vann, tør ikke engang å tenke på hva jeg hadde gjort med oljen ! :o
[color=#800080][/color]
Kvalitets messig tåler den det nok. Men jeg ville ha tatt en liten testfrysing først for å se på hvordan det funker i praksis......
jankph sa for siden:
Tja, det finnes jo sånne søte små trakter som du kan lirke ned i åpningen på posen...
Nille sa for siden:
ÅÅÅja.... DET tenkte jeg ikke på :o Finnes det såååå små trakter alså ? Kult ! :)
nalana sa for siden:
Mine isterningsposer har ganske store trakteformede åpninger. Tar uansett ingen sjanser med denne dyrebare oljen. Hvis det blir aktuelt med frysing, så skal jeg nok få noen til å holde posen for meg.