Summer sa for siden:
... bruke hvilket som helst mel til det?
Summer sa for siden:
... bruke hvilket som helst mel til det?
Huldr sa for siden:
Jeg tror det :ja: Det blir bare litt løst uten gluten, for det er det som binder padeigen sammen...
Har du sett at jeg har lagd blåbærpai med mandelmel-bunn? Lagde mandelmel i kaffekverna, og knadde sammen med smør og splenda. Stekte med blåbær oppi på 180-200 i 20 min. Det ble så godt! :) Men ganske løs bunn ble det.
Summer sa for siden:
Ja, jeg så det, det så veldig godt og fristende ut! :)Jeg har et spørsmål til: Er det forskjell på butterdeig og paideig? (i så fall hva? jeg mener å huske at vi lagde noen sånne boller på konditoriet der jeg var utplassert i åttende klasse, der vi kjevlet en deig i mange tynn-tynne lefser og la oppå hverandre før vi stekte eller noe?)
guro sa for siden:
Paideig er en smuldre deig gjerne, hvor smørret er smuldret i. Butterdeig; da er smørret kjevlet inn, mye bretting og kjevling, slik at deigen og kakene blir flakete.
Fjonken sa for siden:
Du kan vel bruke en klassisk mandelbunn til pai.. Malte mandler, søtning og stivpisket eggehvite? Lag grop i deigen når du har den i formen og legg litt ekstra deig rundt kanten av forma. Da får du paibunn med kanter. Stekes. Ha så i det fyllet du vil ha og smør en ny porsjon mandebunndeig over det hele som et lokk. Stekes videre..
Iset sa for siden:
Jaa, mandelbunnen holder jo kjempegodt sammen om du har stivpisket eggehvite i, det er jo samme bunnen som til suksesskake. :sikle:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.