pernille sa for siden:
Hei
Kan man gå på en lavkarbo diett når man ammer?
pernille sa for siden:
Hei
Kan man gå på en lavkarbo diett når man ammer?
Trolljenta sa for siden:
Her er noen tråder som svarer på spørsmålet ditt om lavkarbo og amming.
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8733
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7449
Karin sa for siden:
Jeg ville sagt: Ikke 1. fase Atkins. (Og jeg er Atkins'er på min hals)
Jeg ville bestemt sagt Lindbergh, som tilsvarer ontrent Atkins fase 4. For jo, du kan kjøre lavere karbo. Men ikke Atkins induksjon. (Men ikke bry deg om Lindberghs lavfett-anbefalinger!)
Det du trenger når du ammer, er mye god næring, som man får med et godt kosthold - enten det er det ene eller det andre. . . Mye protein, fryktelig masse veldig grønne og røde grønnsaker, en hel del kalk (f eks i form av ost) og MASSE vann! Du trenger ikke bli "ekstrem" (Altså f eks Atkins fase 1) men du kan fint gjøre lavere karbo! Og som sagt, ikke vær redd for det gode fettet i form av smør og kaldpressede oljer. Du kan fint droppe brødet og potetene og risen og pastaen, bare sørg for c-vitaminer.
Og jeg har en fortid som ammehjelper, bare så det er sagt. Jeg har uttalt meg basert på det jeg vet fra den gangen. Man trenger i utganspunktet egentlig bare noen skiver mer ost per dag, og en del mer væske. Ellers går det greit, kroppen fikser det!
Nille sa for siden:
:ja: Signerer Karin sitt innlegg jeg ...:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.