Jeg lurer på hva mct-olje er og hvorfor den anbefales? Forøvrig er jeg i ketose, men vekten rører jo ikke på seg! Har lest boken til Torkel og i forumet her for å få råd. Jeg har bare holdt på en uke, men er utålmodig...Hvor stor %-andel av matinntaket skal komme fra fett?:o
Dette forumet er et oppkomme av informasjon, og den beste måten å finne den på er å søke etter den. Forumet har en god søkefunksjon og du kan velge å få innleggene opp som tråder eller som innlegg. Gå på avansert søk og velg innlegg eller trådsvar. Lykke til!
Dette svarte jeg deg i en annen tråd under Ketolyse-delen av forumet ("Jippiiii" eller no' sånt).
De lærde sier at forholdet mellom fett, proteiner og karbohydrater skal være 70-75% fett, 20-25% proteiner og 5-10% karbohydrater. Hjelper det deg noe?
Hvis du øker aktivitets nivået ditt bare littegrann så tror jeg du får det resultatet du ønsker deg hvis du ellers holder deg under 15-20g karbo pr dag.
Jeg har gått ned 32 kilo nå, og hadde aldri hørt om dette med fett andel før jeg hadde gått ned 25 kilo og var her inne for første gang....
Hei Hilde !
[color=purple][/color]
Om du ser helt nedest under innleggene i denne tråden, finner du linker til lignende sider/temaer også.
[color=purple][/color]
Fordelingen mellom fett, proteiner og karber har engentlig ikke den helt store betydningen, men på et ketogent kosthold har man etter mange års erfaring funnet ut at fordelingen du fikk av Charmtassen (70-75% fett, 20-25% proteiner og 5-10% karbohydrater) er den mest optimale. Det betyr ikke at det er den som er best for deg, men det er en "rettesnor" - så kan du justere det etterhvert til ditt eget perfekte nivå !
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.