< Tilbake til oversikten

Light-is

beady sa for siden:

Hei, kom ved en tilfeldighet over en oversikt over light-isene fra Hjem-is. Regna egentlig ikke med at det var aktus for en på ketolyse, men av gammel vane sjekka jeg antall karbohydrater i innholdsfortegnelsen...

Denne isen www.hjem-is.no/Default.aspx?ID=1513&M=Shop&PID=2582&ProductID=101 oppgis å inneholde 11g karbohydrater og 0gram sukker. Betyr dette at å spise 100g av denne regnes som 11g eller 0gram?

Noen som har smakt den, forresten?

Snøhvit sa for siden:

HEI
JEG PRØVDE DEN ISEN:D UTROLIG GOD:eek:
GÅR DU PÅ KETOLYSE, KANSJE HOLDER MED 2 SS..
LYKKE TIL:p

Kristian sa for siden:

Du må regne 11gram/100gram is.

Torkil sa for siden:

Hei
11 gram -tror jeg. :o
MVH
Torkil

Gamla sa for siden:

11g KH pr 100g, er jo rett nok, men denne isen inneholder jo polydekstrose, så endel av disse KH blir vel ikke oppsugd?:confused:

beady sa for siden:

Ok, da tar vi ikke sjangsen før neste sommer ;) . Tusen takk for svar alle sammen!

Iset sa for siden:

beady: lag hjemmelaget da vel. :D
Jeg lager ofte iskrem av egg, fløte, søtstoff (Splenda) og smak. Bruker ofte sitronolje (kjempegodt), eller sukkerfrie Cavalier sjokoladebiter eller vanilje eller kokos eller bær. Kjempesnadder.

beady sa for siden:

Det var et godt tips, Iset! Kan du spesifisere mengdeforhold på ingrediensene dine? Har du evt en oppskrift uten egg (har allergiske personer i familien som evt vil smake)?

Har du eller andre evt erfaring med å bruke "vanlige" oppskrifter og bytte ut sukkeret der med søtningsstoff? Regner med det blir feil å bruke mengde sukker = mengde søtningsstoff?

luringen sa for siden:

eller frys ned 0,1 % youplait...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.