Lavkarbodietter er ikke trygge, og bør ikke anbefales som slankemetoder... storindustri ... langt fra sunt... syreforgiftning, forstoppelse, diaré, dårlig ånde, hodepine og generell utmattelse ... det etter ett år er liten forskjell på atkinsslankere og folk som går ned i vekt med fettfattige dietter...ikke balansert i forhold til næringsstoffer...
[LEFT]Ha ha... bare lurte på om noen hadde kommentarer til dette NÅ og ikke fir 4 måneder siden. Nå har jo dette kommet litt på avstand... og man har fått "tygge" litt mer på det slik at man kanskje unngår de umiddelbare "panikkreaksjoner" Det må jo være lov å spørre om saker som har blitt tatt opp før i forumet. Ellers vil jo engasjementet dø ut etter hvert... man mø søke histen og pisten etter alt for å sjekke om noen har spurt om det samme før... Syn på saker og ting kan jo dessuten forandre seg... et levende forum vil dere vel ha?[/LEFT]
[CENTER]
Joda, klart et er lov til å ta opp saker det er spurt om før. Men da hadde det jo vært lurt å se hva som var blitt svart før også da. Slik at man hadde et bredere grunnlag liksom. Spesielt her, i denne saken, hvor det viste det seg at hele saken - en fjør som ble til fem høns - dreide seg om mangel på kunnskap om elementære medisinske tilstander - og ikke annet. Og fakta forandrer seg ikke på noen måneder..... :snill:
[color=purple][/color]
Men om noen fremdeles har følelser om dette de har lyst til å lufte, så for all del :rolleyes:
[color=purple][/color]
[/LEFT]
Javist klart jeg kan. De omtaler ikke lavkarbodietter. De har ikke kunnskap om hva de prøver å snakke om.
Det synnes også jeg er bemerkelsesverdig siden de gjør det. Jeg finner det ganske bemerkelsesverdig at man får lov å skrive en artikkel når en ikke eier kunnskap. :rolleyes: Og det er jo nettopp kritikerne som gjør dietene potensielt farlig også. Kritikerne uten kunnskap som sprer myter om hva lavkarbo er (som om det bare er en ting. :snill: ).
Jo da, våre forfedre overlevde jo 2 millioner års utvikling selv om det var mindre karbohydrater i kosten da... kostholdet var anderledes før.
Og inuitter har i nesten 10000 år levd nesten uten karbohydrater i polare strøk og masaiene har jo overlevd som nomader på de afrikanske høysletter. Når andre har overlevd i MAAANGE år med karbio-fattig kost, må vel vi også klare det?
Men forskning er jo engang slik... resultatet avhenger av hvem som forsker og hvem "oppdragsgiveren" er... Eller hva?
"Lavkarbodietter er ikke trygge, og bør ikke anbefales som slankemetoder... storindustri ... langt fra sunt... syreforgiftning, forstoppelse, diaré, dårlig ånde, hodepine og generell utmattelse ... det etter ett år er liten forskjell på atkinsslankere og folk som går ned i vekt med fettfattige dietter...ikke balansert i forhold til næringsstoffer..."
Det er jo ikke rart at mange blir skremt av å prøve lavkarbodietter etter å ha lest slike ting som det over her. Det værste er jo dette stemmer ikke i det hele tatt, men er heller virkningen av å IKKE følge ATkins eller andre lavkarbo dietter.
Jeg kan interjue deg jeg:D . Men du kommer ikke i noen avis for det, vil du fortelle om deg selv så bør du kontakte det bladet eller avisen du ønsker å komme i. Det har jeg gjort:cool: 37 Kg ned på høyfettdiett er jo en god historie å fortelle.:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.