< Tilbake til oversikten

Forskjell på ketonstiksa?

Fjonken sa for siden:

Er det forskjell på ketonstiksa til Torkil og de man får kjøpt på apoteket? Ja da sikter jeg til følsomheten for ketoner altså.. ittno annet. For med Torkilstiksa får jeg bedre utslag enn med apotekerstiksa. Testa en av hver i samme tisserunden og der Torkilstiksa ble svak rosa ble apotekerstiksa helt fargeløse. Tilfeldighet eller?

Nille sa for siden:

Nei det er ingen tilfeldighet. Ketolysestixene er produsert for å måle ketoner i urinen - og de er "ferske".
[color=purple][/color]
De du får kjøpt på apoteket er kan være laget for flere forskjellige typer måling og dessuten er de svært skjelden "ferske". De har gjerne vært lagret leeeeeenge, det er jo ikke så mange som bruker dem. Da jeg brukte stix opplevde jeg å få stix som ikke lenger var i produksjon - og ikke hadde vært i produksjon på leeeenge.
[color=purple][/color]
Dessuten forringes kvaliteten hver gang du åpner boksen.... Luft og fuktighet er stixens fiende nr 1 !!
[color=purple][/color]
Ferskest/nyest stix gir best uslag !!

Fjonken sa for siden:

Da er det ingen tvil om hvilke jeg skal bruke framover. Heia Torkil!!! Og takk for det utmerkede svaret ditt Nille.. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.