Jeg merker at dersom jeg tar krom-Kalium på kvelden så får jeg store problemer med å sovne. Men jeg blir derimot særdeles trøtt av magnesiumen som tas til middag. Har det noe å si om jeg bytter på rekkefølgen på disse to?
En annen ting. Bør jeg ta en ekstra magnesium i forkant av trening? Jeg sliter litt med kramper under trening nemlig og det har ingenting med dehydrering å gjøre. Jeg drikker mye vann før og under trening nemlig.
Står advarsel på boksen om at man ikke bør overskride doseringen, men kanskje jeg trenger mer magnesium en folk flest?
Jeg vil anbefale deg å ta Magnesium på kveldstid. Magnesium brukes faktisk av enkelte som tilskudd - nettopp for å få sove, så kveldstid er bra. Mineraler SKAL (etter hva jeg har lært) tas på kvelden.
Hvis jeg var deg ville jeg øke magnesium-dosen (på kvelden) i et par uker og følge med på om det blir endringer i forhold til kramper i forbindelse med treningen din. Det kan jo hende at du faktisk 'skyller ut' en del av stoffene kroppen trenger hvis du drikker veldig mye i løpet av en dag.
Du kan ta tilskuddene på Ketolyse kuren når på døgnet som passer best for deg, bare du ikke tar dem sammen. Men anbefalingene til Torkil er jo gjort av en grunn da.....
[color=#800080][/color]
Og så la jeg en kopi av denne tråden inn i Ketolysetråden også. Håper det er OK :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.