Jeg merker at dersom jeg tar krom-Kalium på kvelden så får jeg store problemer med å sovne. Men jeg blir derimot særdeles trøtt av magnesiumen som tas til middag. Har det noe å si om jeg bytter på rekkefølgen på disse to?
En annen ting. Bør jeg ta en ekstra magnesium i forkant av trening? Jeg sliter litt med kramper under trening nemlig og det har ingenting med dehydrering å gjøre. Jeg drikker mye vann før og under trening nemlig.
Står advarsel på boksen om at man ikke bør overskride doseringen, men kanskje jeg trenger mer magnesium en folk flest?
Jeg vil anbefale deg å ta Magnesium på kveldstid. Magnesium brukes faktisk av enkelte som tilskudd - nettopp for å få sove, så kveldstid er bra. Mineraler SKAL (etter hva jeg har lært) tas på kvelden.
Hvis jeg var deg ville jeg øke magnesium-dosen (på kvelden) i et par uker og følge med på om det blir endringer i forhold til kramper i forbindelse med treningen din. Det kan jo hende at du faktisk 'skyller ut' en del av stoffene kroppen trenger hvis du drikker veldig mye i løpet av en dag.
Hei
Fedonisten har rett. Poenget er ikke å ta dem samtidig.
Omega 3 tilskudd og høydose vitamin E kan ha tillegseffekt i forhold til å løse problemet med leggkramper, og det er ufarlig å prøve,men du må ta det en måned før du evaluerer effekten.
Vennlig Hilsen
Torkil:)
Omega 3 tar jeg jo daglig allerede, 2 kapsler omega 3-6-9 pr dag. Så dersom jeg tar en dagsdose av e-vitamin i tillegg til ketolysepakka, er det da nok? Hvor mye e-vitamin? Og når bør det tas i forhold til de andre greiene? Ingen ekstra magnesium eller?
Prøv med sterke E-vitaminer, men som sagt en måned, før du vurderer effekten. Ca 300 mg er OK. Det er langt over anbefalt dose, men vitamin E er ganske og aldelse ufarlig.
Håper dette hjelper deg.
Vennlig Hilsen
Torkil
Takk for det Torkil. Da iler jeg til helsekosten mandags morgen og hamstrer e-vitamin. Men bare det å bytte om på tablettene har faktisk hatt en virkning. Sovner søtt hver kveld med magnesium i magen..
jag tar: Till frukost: ketolyses krom-kalsium, 2 st seloljekapsler + Ibux 1gram pga verk
[color=purple][/color] Lunch: ketolyses selen-sink, 2 st selolje kapsler
[color=purple][/color] Middag: ketolyses krom-kalsium, 2 st seloljekapsler,1 magnesium+ ibux 1 gr....
[color=purple][/color]
Spørsmålet er: Ketolyse "pillerna" veit jag att jag spiser riktigt ,men kan sel oljen eller ibuxen ha en invirkning på disse mineraler å vitamin tabletter.?. Borde jag spise de separat?
Er det ikke bare krom-kalsium og selen-sink vi ikke ska spise sammen???
Nå blev jag osikker..
[color=teal][/color]
hjeeelp... (roper etter torkil)...:D
I følge teksten på boksene skal krom/kalium tas til frokost og kvelds og sink/selen til lunsj og magnesium til kvelds. Jeg har bare bytta om på rekkefølgen jeg fordi Torkil poengterte at det eneste som var viktig var å sørge for at kosttilskuddene ikke ble tatt samtidig med hverandre.. Det burde gjelde for magnesium også tror jeg. Best alene, så det ikke blir forstyrret av de andre kosttilskuddene.
supert!!! då fikk vi svar på det Fjonken:o
[color=red][/color]
då ska jag ta magnesium noen timer etter middagen då:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.