< Tilbake til oversikten

Lavkarbo i København??? Hjelp!!!

Karin sa for siden:

Jeg har fått den verste skuffelsen på det jeg kan huske sånn i farten - personalet SKULLE egentlig på tur til London, men så var det litt for mange som fikk litt panikk pga terrorgreier, så turen ble omlagt - til København!!

Nå vet jeg alt om å leve på lavkarbo i England - men hva gjør man i Danmark??

Noen gode tips??? Mottas med stor takk!!

(Kan jo ikke engang ta nogle øller. . . eller et smørrebrød, hvis jeg da ikke lar brødet ligge. Det er jo så likevel ikke en så veldig stor del av maten.)

Ikke misforstå, jeg ELSKER Danmark. Har bare ikke vært der siden jeg begynte på lavkarbo!

Så. . altså - hjelp???

jankph sa for siden:

Dansk salami må vel være greitt, kanskje litt mye salt, men dog, fremdeles lavkarbo. Leverpostei (obs her kan det være litt karbo). Oster har de jo også i Danmark. Sånn sett er det vel ikke verre å dra på tur til Danmark enn å reise bort her hjemme.

Nena sa for siden:

Heia Karin!!

Reiser også til København i nær framtid - nærmere bestemt på torsdag :) :) :) . Frokosten (eller morgenmaden :D ) er ikke noe problem - egg og bacon, oster, nydelig kjøttpålegg, grønnsaker... lunsj og middag: gjør som vanlig, skipper poteter/pasta /ris og ber om mer salat (går helst et sted der de har buffet).

Var i København på konferanse i forrige uke også - ikke no' problem med maten der heller, selv om jeg ikke kunne velge helt fritt. Laks, kylling, spekeskinke, masse grønnsaker - bare helt topp!

God tur :klem:!

Nille sa for siden:

Det er ikke verre å få til lavkarbo i Danmark. Klarer du det i Norge og England klarer du det der og !! Kjenner flere danske lavkarbere (i Køben) og de har ikke problem påstår de......:D

Karin sa for siden:

Okei, takk skal dere ha, folkens!

Joda, det skal nok gå bra, tenker jeg. Jeg har uansett ikke tenkt å skeie ut på noen slags måte.

Men det er enkelte land som har mat-tradisjoner som er litt mer karbo-holdige enn andre, så det var greit å høre at danske lavkarbere ikke har noe problem!

Carisma sa for siden:

Åååååh, de danske brunsjene er jo bare helt fantastiske da, og lavkarbovennlige som noe!
Egg, bacon, salat, skinke, ost, litt frukt og naturellyoughurt. Bare be de droppe potetbåtene.
Lager stadig vekk sånne i helgene hjemme etter jeg var der og ble hekta på de i påsken. :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.