MokkMokk sa for siden:
Sukkermonsteret!
Iset sa for siden:
Den beste (og eneste?) oppskriften er rett og slett å holde seg konsekvent unna alt sukker og lignende (hvitt mel feks) i en lengre periode. Det er skikkelig tøft i begynnelsen, jeg er selv sukkernarkoman og får så sterke abstinenser av sukkerkutt at jeg blir invalidisert de første dagene. Jeg tuller ikke!
Men etter 3-5 dager er suget HELT borte og man opplever et velvære man ikke trodde var mulig. Sukker "bedøver" nemlig kroppen så man går rundt i en slags "tåke" som letter når sukkeret forsvinner. Høres ut som en klisje, men det er sant.
Får du skikkelig sukkerkick, prøv å spise noe fett heller. Hiv innpå med bacon (er jo endel salt, men..), koteletter, stekt egg, ost... et eller annet fett. Det hjelper ofte også.
:klem:
Merete A sa for siden:
Støtter Iset fullt ut her: Det ENESTE som virkelig funker, er totalt avhold for en lengre periode. Det høres sikkert skrekkelig ut, men bare gled deg: sukkerhungeren forsvinner raskt - og du vil få et nytt og bedre liv uten det evige suget :D
Just do it! Vi heier deg fram her inne :D
Summer sa for siden:
Jeg ser du vurderer Atkins Induskjonsdietten. Det synes jeg er et godt valg for å komme over sukkerhungeren og abstinensene. :ja: Husk å drikke mye vann. Jeg blir ofte snopesyk når jeg egentlig er tørst (forstå det den som kan...).
Nille sa for siden:
Slenger meg på lista med de andre her her.
Den eneste måten er å kutte tvert, ta abstinensen som kommer (hodeverk, svimmelhet - influensa lignende symptomer). Hvis du ikke gjør det klarer du aldri å ta av på lavkarbo. Lavkarbo betyr kost og kropp i balanse - og med sukkerdoser kommer du aldri i balanse.
[color=purple][/color]
Sorry, - men sånn er det bare !
[color=#800080][/color]
:)