< Tilbake til oversikten

Redlight beer

Fjonken sa for siden:

Vi fant redlight beer på Ultra på Jåttå og grafsa til oss en 6-pack. Ølet ble testa sist helg og det var faktisk veldig godt. Lyst, lett og med skikkelig god ølsmak. Og det beste... 0,5 karber pr 100 g.. Anbefales. Selv gubben som er en ølhund av dimensjoner, likte dette litt jentete ølet.

Få kjøpt på Spar på Sola og Ultra på Jåttå. Og sikkert andre steder også i vårt langstrakte land. Løp og kjøp!:D

Huldr sa for siden:

Og jeg som syntes det smakte såpevann... :p Ja ja, smak og behag!

(Jeg liker øl med skikkelig smak :visemusklLavkarboøl er dessverre, etter prøving av både det og Hansa Ultra, avskrevet for min del...)

Fjonken sa for siden:

Har ikke de rette smaksløkene du da Scilla.. :p

Huldr sa for siden:

:p

Har "guttesmak" når det gjelder øl, ja... :rolleyes: (men tror det er mange gutter som liker sånt lett lyst øl, men de tør ofte ikke innrømme det...)

Trolljenta sa for siden:

Redlight må testes.
Håper det smaker, savner en flaske øl eller 10 :D
Jeg liker igrunn best lyst øl, så da er det jo håp :)

Nena sa for siden:

Liker egentlig best mørkt øl (goodbye...:o ), men synes Redlight var helt OK på smak. Tok med meg en hel del hjem fra ferie på Jæren i fjor sommer (her jeg bor har de bare Hansa og Grans), og har fortsatt av det - helt OK på smak ennå!

Goggen sa for siden:

Redlight Beer er forbausende bra synes jeg. Jeg liker kraftig øl, men Redlight har nok smak selv om det er lyst. Anbefales!

Et lite tips. Redlight distribueres av Norgesgruppen, og Jokerbutikkene har det i bestillingsutvalget sitt. Snakk med kjøpmannen, så bestiller han sikkert. Har selv gjort det her i Trondheim. Ultra på Solsiden fører det fast, men nå slipper jeg å dra til et kjøpesenter for å få Redlight. Og kjøpmannen er fornøyd, for det er flere som har oppdaget ølet!

For de lokalkjente er det Joker i Bratsberg jeg bruker.

Skål!

Fjonken sa for siden:

Dere ølhunder.. Finnes det mørkt lavkarboøl som er lett å få tak i?

Ariel sa for siden:

Er nok litt i feil tråd men lurte på om noen vet noe konkret om bacardi razz? På vinmonopolet sine sider står sukkerinnholdet til 0 men er sikker på at jeg har sett at bakpå flasken at det står at den inneholder sukker. Letet litt på gamle linker og der var det en oppskrift med bacardi razz som skulle være lavkarbo. Hadde vært flott! :)

smule sa for siden:

hvor mye er 100 GRAM øl da? :o
hvor mye karbo er det i en boks/flaske av dette ølet?

Fjonken sa for siden:

0,5 pr 100 g redlight.

Nille sa for siden:

1 dl :D

3 barn i nord sa for siden:

hei, har vært å kjøpt både redlight og hansa ultra.... smakt har vi og gjort!!!! godt!! men jeg lurer på om det er samme karb innhold i hansa som i redlight? står ikke på boksen...

jankph sa for siden:

Dette har vært oppe i en annen tråd tidligere. Hansa Ultra har ca. 7,5 g karber per halvliter, mens Redlight har 2,5 g karber per halvliter. Det vil si at 3 Red Light = 1 Hansa Ultra i karboinnhold.

jankph sa for siden:

Når vi først er inne på dette emnet, er det noen som har peiling på hvor mye karber det er i Munkholm?

Fjonken sa for siden:

Har søkt på munkholm på nettet men fant dessverre ingenting. Men du kan jo sende en forespørsel til produsenten. De bør jo vite hva ølet inneholder.

3 barn i nord sa for siden:

takk for svar. men det er jo typisk at det som smakte best(i min munn) er det med mest karb!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.