donjuanwannabe sa for siden:
Kjøpte sjalottløk i dag og det er jo veldig mange i en sånn pose, så kan jeg fryse dem (har dypfryser)?
Kjøpte sjalottløk i dag og det er jo veldig mange i en sånn pose, så kan jeg fryse dem (har dypfryser)?
Fjonken sa for siden:
Det kan du, men da må du skrelle de og forvelle de først. Og konsistensen endrer seg litt etter frysing. Løken blir litt slaskete på en måte.
Huldr sa for siden:
De holder seg ganske lenge hvis du lagrer dem tørt og mørkt også da :) Vil tro kjøleskap også går bra i ganske lang tid!
Merete A sa for siden:
Har hatt mine sjalottlaukar i kjøleskapet i ukesvis, og de er like fine og ferske. Ellers er et alternativ til forvelling at du rett og slett steker dem sånn nesten ferdig i masse deilig meierismør, og putter det i passelige porsjonsposer i fryseren etterpå. Vips: raskt tilbehør til biffen :D
Takk for svar. JA den forrige pakken varte jo i flere uker. Det var bare 2 stk. som ble dårlige før jeg fikk brukt dem og det er jo ikke mye. Fortsetter med kjøleskap jeg. (hvis det er greit? ;)
Fjonken sa for siden:
Det er det da du som må avgjøre Don..:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.