< Tilbake til oversikten

Marshmallows / Marshallow creme

AnnaV sa for siden:

Hei hei, fant igjen denne oppskriften jeg hadde set på for lenge siden, og fikk så SYKT lyst til å lage den... Men er på hotell i tre uker til - kan ikke noen være prøvekanin - PLEASE - og legge inn resultatet? Fjonken??? Du kan ha dem i kokosnøtt-kakaoen din.....

[CENTER]Marshmallows / Marshmallow Crème

Ingredients:

• 3 envelopes unflavored gelatin – tilsvarer gelatin til 1,5 liter væske
  • 5 Tablespoons Splenda
  • 3 egg whites
  • 2 teaspoons vanilla extract
  • 1/4 cup cold water
  • 3/4 cup boiling water
  • 1/2 teaspoon marshmallow flavored oil [optional]

[font=Arial][size=2][color=black][color=black][font=Arial]Sprinkle gelatin over cold water in a mixing bowl. Set aside for 5 minutes to soften. Add to boiling water in saucepan; cook and stir until gelatin is dissolved. Remove from heat. Cool to consistency of thick syrup. Stir in Splenda and vanilla (and marshmallow flavored oil if using.) Beat egg whites till soft peaks begin to form. Very slowly, trickle a small stream of gelatin mixture into egg white, beating until all gelatin is mixed in. Continue beating until light and fluffy (but not until they're dry.)
If you're making marshmallow crème, pour into a jar (jelly jar, peanut butter jar, etc.) and refrigerate. If making marshmallows, continue...

For Mini marshmallows — Pour into greased and floured pan, cool to set, and cut into size desired.[/FONT][/COLOR][/COLOR][/SIZE][/FONT]bottom

5 carbs in entire recipe for marshmallow crème.

[/CENTER]

Fjonken sa for siden:

Åhhh nei du.. Jeg tar en Nille nå jeg, så det blir utelukket...

Iset sa for siden:

Åh herlighet, dette hørtes sinnsykt godt ut. Jeg har smakt vanlig marshmallowcreme, og det er ikke dårlige saker nei. :D

Men jeg tør ikke lage det nå, for da blir jeg hekta.

AnnaV sa for siden:

Fjonken: aaargh... Hadde sett for meg at du kunne kokkelere litt her nå... Men jeg skjønner den, at du tar en Nille.... Hvor lange holder du på med det?

Iset: Det greie er jo her at det ikke er stort mer enn eggehviter som gir næring her, gelatin, vaniljeessens og litt splenda er jo ikke så ille, det heller... Ikke det værste å bli hekta på - jeg planlegger å bli MEGET hekta når jeg kommer hjem, hehe. OM det er bra da....

Iset sa for siden:

Haha ja du har kanskje rett :P

Fjonken sa for siden:

Jeg tenkte å holde meg på Nille 2-4 ukers tid.
Jeg vil ikke friste meg sjøl med sånt da. Skal ha minimalt med kunstig søtning i den perioden. Og kakao er også utelukket. Dessuten liker jeg ikke Marsmellows

AnnaV sa for siden:

OJ, Lise, det så veldig like ut! Kunne det funket om bare creme, tror du? Fortell litt mer åssen det smaker, da vel, og åssen konsistensen er....
(Spent)

AnnaV sa for siden:

Vel , nå er jeg ENDELIG hjemme igjen, og det andre jeg gjorde (det første var å bake et prinsessebrød - SAVN!) var å prøve denne oppskriften. Den ble kjempevellykket - KNALLgod marshmallow creme! Har funnet en ny favoritt! OG - det ble sykt mye av de tre eggehvitene - to STORE bokser står nå i kjleskapet og venter på å bli eksperimentert med i diverse varianter. Anbefales absolutt!

AnnaV sa for siden:

Ser dødsbra ut - det blir nestegang :)
Jeg tror det tar litt tid før jeg får spist opp kremen, det ble mye, gitt.

lillmerete sa for siden:

kikker litt rundt her.. å likte denne oppskriften.. men kan noen oversette den på norsk.. Hva er marsmellow oil? hmm

Nannah sa for siden:

Hva kan man bruke kremen til?
Mulig jeg er helt korka nå. Hehe

deathkitty sa for siden:

hmm... jeg lurer på hva som skjedde med min marshmallows creme... det skjedde noe rart med gelatinen min når jeg skulle vente til den fikk litt tjukkere konsistens... plutselig ble den nesten helt stiv:eek: å når den var ferdig fikk den en gummiaktig konsistens og smakte veldig eggehvite og gelatin....:hylgrine:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.