< Tilbake til oversikten

For lite karber???

susanna sa for siden:

Jeg har det travelt for tiden. Er på kurs fra 10-17 å "smører" derfor matpkke (er flink) Men det blir bare frokost, lunsj på kurset å mat når jeg kommer hjem.

Er ikke sulten heller så det gjør meg ingenting (det geniale med ketolysekuren)

Men jeg lurer på, hva skjer med vektnedgang og slikt når/hvis men spiser for lite karber??
For det andre har jeg alltid kun svak rosa utslag på stixen hver dag (men det skal i grunnen ikke gjøre noe det? for vekta går nedover)

mofe sa for siden:

Spørs hva du mener med lite karber da. Men ketosemessig, så er det det samme om du spiser 5 eller 30 karber. Men så igjen sier ikke ketose noe om vekttap. Noen må opp i karber for vektnedgang, noen må ned. Noen kommer i ketose på 15 karber, andre igjen på 30.

Utslag på stix har ingenting å si.

Nille sa for siden:

Så lenge du ikke er sulten og vekta går ned er det jo greitt. Men uten å vite hva du spiser er det vanskelig å si om du gjør deg selv en "bjørnetjeneste". Det er viktig at du får i deg nok proteiner, fett og grønnsaker. Protein, vitaminer og mineraler er viktig for kroppen og forbrenningen. Når du har nådd målet vil du jo helst holde vekten. Har du spist altfor lite kan du risikere å legge på deg igjen ganske raskt når du skal justere og gå over til vedlikehold.
[color=purple][/color]
Men som sagt, så lenge du er i god form, ikke sulten og får i deg den næringen du trenger så er alt bra ! :)

susanna sa for siden:

kort fortalt spiser jeg en del salater og kylling, prøver også å få i meg nøtter (hasselnøtter og mandler) hvis jeg kommer på det. Ellers spiser jeg omelett...

tror ikke det er så ille da....

med lite karber mener jeg forøvrig under 15... vet ikke helt hvor langt under jeg har ligget noen dager

Torkil sa for siden:

Hei
Bare et lite tips, ta valnøtter i stedet for mandler. Det er mindre kh og de er sunnere.
Ha paprika, squash, aubergine, purre, gressløn, litt vårløk, asparges, tomat, stilkselleri oppi omeletter ( Kanskje ikke alt på en gang)

Lykke til
Torkil

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.