< Tilbake til oversikten

Hjertebank

Carisma sa for siden:

Jeg har innimellom skikkelig hjertebank. Ikke at pulsen øker, men hjertet slår mye hardere enn vanlig, kjenner primært i halsgropen. Rett før "bankingen" begynner føles det som om alt blodet rusher nedover i kroppen, en skikkelig synkende følelse. Kommer helt uventent, og kan komme like mye når jeg beveger meg som om jeg sitter/ligger stille. Noen som vet hva sånt kan være?

Nille sa for siden:

Blodsukker "på tur" høres det ut som ?

mofe sa for siden:

Lavt blodtrykk? Angst?

Merete A sa for siden:

Stress? Ikke nødvendigvis slikt stress du er helt bevisst ...?

Fjonken sa for siden:

Hjertebank er et symptom. Et symptom på alt fra surstoffmangel, angst, voksende hjerte, til blodtrykksproblemer. Var jeg deg ville jeg ha sjekket det ut hos legen.

Carisma sa for siden:

Kanskje litt stress som jeg er bevisst også... Har fått to jobbtilbud jeg må velge mellom, og skal til tannlegen og rotfylle i dag.... :rolleyes:
Men det kommer som sagt også helt uventet i ikke stressede situasjoner...

Iayks!! Hvordan skjer det? Og hvorfor? Høres utrolig skummelt ut!!
Men må nok krype til korset og gå til legen. Bare jeg får funnet en som faktisk går an å snakke med, ikek som forsøker å sette en på lykkepiller samme hva men kommer inn med for spørsmål..... :mad:

manikken sa for siden:

Vet at endel i begynnelsen av ketolysekuren plages med hjertebank, noe av grunnen til at man anbefales magnesiumtilskudd.. Tenkte jeg skulle nevne det i fall du nettopp hadde om kosten, selv om det står Lindberg i rubrikken din:)

Fjonken sa for siden:

Ikke meningen å skremme vannet av deg, men hjertebank kan ha forbindelse med tilsnevring i blodårene i hjertet. Da må hjertet jobbe hardere. Siden hjertet er en muskel vokser det derfor. Når det er sagt, så er det lite sannsynlig at du har det. Men på den annen side.. en vet jo aldri.. Derfor jeg oppfordrer deg til å oppsøke lege.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.