< Tilbake til oversikten

Dagpenger

polvott sa for siden:

Jeg lurer på en ting som sikkert ikke passer inn her. Men det er så mange glupe hoder her, så jeg tror nok noen kan hjelpe meg.

Hvordan er reglene for dagpenger/arbeidsledighetstrygd? Jeg har jobbet litt under et år for adecco og i et halvt år har jeg hatt fast ansettelse. Jeg har bare fast ansettelse frem til september og lurer derfor på om jeg kommer til å få dagpenger el. da? Det kan jo ta litt tid før jeg finner en ny jobb og jeg hater å bare gå å lure på hvor jeg skal få pengene til neste husleie fra.

Noen som vet?

Summer sa for siden:

Jeg tror det at dersom man har vært i arbeid i et halvt år, så har man rettigheter til dagpenger fra dag en mens man søker etter nytt arbeid. Men det er så mye nye regler hele tiden... Kansje du finner noe på www.aetat.no/

mofe sa for siden:

Jeg mener at det er sånn at man får dagpenger så lenge man ikke selv sier opp..? Og da er det etter tre måneder?

Skal vi sjå om jeg finner noe på aetat..

Her er hovedsida for dagpenger;
www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=663

Kontakt Aetat på forhånd, og registrer deg som arbeidssøker på nettsidene deres med en gang du står uten jobb (evt. før).

Også har du jo tid på deg til å søke jobb videre. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.