Jeg er nå inne i min tredje dag i kuren. Ikke i ketose ennå(testet i sta), men jeg har så vondt i hodet. Vet jo at dette kan være en bivikning av kuren, men kommer det så raskt. Jeg begynte med hodepine om ettermiddagen på første dag. :( Jeg dikker ca 3 liter vann om dagen, så nok veske skal det være.
Vanlig med hodepine ja. Har du sluttet brått med koffein? Det gir hodepine. I tillegg tar det kroppen tid å venne seg det nye næringsinntaket, fra sukkerkosthold til lavkarbo. Hold ut, det går over - evt. ta noen paracet om det hele blir ulidelig. Og husk på å få i deg nok mat.
De første 3-4 dagene på lavkarbo (og da mener jeg med så lite som 15-20 gram karbo daglig) får jeg den verste hodepinen ever, føler jeg sprenges! Det er så vondt at jeg nesten begynner å grine, og må ta Ibux for å holde meg oppreist. Men den 4-5 dagen går det HELT over.
Du kan godt være i ketose uten utslag på stix, men jeg tipper at det er mer "abstienser" fra sukker etc du sliter med....
[color=purple][/color]
Uansett så går det over etter noen dager !
[color=purple][/color]
Lykke til videre :)
Synes ikke du skal ta Paracet... siden det er en enkel løsning på problemet:
Jeg har alltid problemer ved inngangen til ketose, og etter flere forsøk med mange uker med hodepine, influensafølelse og hjernetåke har jeg funnet ut at det hjelper å spise noe med bittelitt flere karber i, som f eks et par soltørkede tomater, noen nøtter, eller en skive med Lindbergbrød (ikke spis sukker!). Da går jeg fra helvete til normaltilstand på en halvtime! No kidding! Etter det kan jeg gå ned på karber igjen og ikke merke noe til de tidligere plagene.
Det med soltørkede tomater eller Lindbergbrød er ikke autorisert viten, men det er for lite karber i nøtter til at det hjelper på meg. Prøv deg fram - lykke til!
jag var også veldigt dålig første dagerne... Som tur va hade jag ju lest boken innen jag begynnte,så jag var forberett på det.. Annars hade jag nog blitt urolig.. Hypokondiker som jag er...:D
Atkins anbefaler iallefall å "karbe opp" med litt ekstra grønnsaker eller nøtter i en overgangsfase. Han sier at vekttapet kan gå for fort for enkeltes metabolisme.
Viktig i ketose:
Nok vann
Nok grønnsaker
Tilskudd av elektrolytter (mineraler som magnesium og kalsium) som går tapt med vannet som trekkes ut av kroppen
Hei
Hvis det ikke er tale om kaffe-abstinens-hodepine, vil hodepinen raskt forsvinne.
Det går fortere hvis du tar mineraltilskudd som Scilla anbefaler.
Snart vil du oppleve ketolysekurens velsignesle med masse energi og fravær av sult.
Vennlig Hilsen
Torkil:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.