< Tilbake til oversikten

Nok fett?

Bridget sa for siden:

Er 6 ss rapsolje for mye/lite/passe mengde fett i løpet av en dag? Jeg har funnet ut at jeg skal kutte ut meieriprodukter, inkl meierismør, for å se om jeg får vekk de 3 sisste kgene. Så i fett gjenstår da bare rapsolje for meg...

Nille sa for siden:

6 ss høres greitt ut, men meierismør har jeg aldri hørt om at hemmer vekttap. Yoghurt, rømme og kremfløte i store mengder, ja, men aldri meierismør.....

Iset sa for siden:

Ikke kutt ut meierismør nei, det kan du spise av hjertets lyst. :)
Men bare et spørsmål (håper du ikke tar det ille opp). MÅ du bli kvitt de siste 3 kiloene? Jeg ser at det er mange som MÅ veie ditt og datt, selv om de eeeegentlig er fornøyde. De vil bare veie akkurat DET tallet. Men vekta er jo bare et tall som viser alt du har i kroppen, ikke bare fettet. :)

Bridget sa for siden:

Neida,tar det ikke ille opp jeg. Jeg føler meg mest vel i kroppen om jeg veier 58/60 kg. Er vel derfor jeg vil ned de sisste kiloene, ihvertfall prøve noen uker til. Jeg kutter ikke ut bare meierismør...men meieriprodukter. Men om det ikke er tilfelle at meierismør kan påvirke vektnedgang, så bruker jeg mer enn gjerne smør. Fløte,rømme osv kutter jeg helt ut en periode for å se om det er det som gjør at vekten står stille. Jeg kuttet helt ut koffein og da gikk vekten litt ned igjen. Men så ble det stopp. Om det bare er kroppen min som ikke vil mer ned så aksepterer jeg tallet vekten viser. Og da er det greit. Men verdt et forsøk ihvertfall! Takk for svar!

Nille sa for siden:

Kjenner igjen situasjonen. De siste kiloene sitter som klistra ja ! Jeg sloss mot mine siste 2-3 i over et år før jeg ganske enkelt ga opp. Tallet på vekta er bare et tall. Og selv om vekta står stille har jeg minket allikevel ! En størrelse ned, men vekta viser +/- det samme ....:o

Bridget sa for siden:

Ja tall er tall. Men jeg merker det veldig godt på klær, bare 2 kg opp merkes godt over buksebaken og tilsvarende 2 kg ned! Ett års kamp...jeg bevilger noen uker og går det ikke da så gir jeg opp også og aksepterer det kroppen vil.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.