Da tenker jeg på alt av vitaminer, urter, fett, flytende tilskudd, osv.
Jeg bruker (stort sett) c-vitaminer, b+kisel, betakaroten, omega 3, krom (nylig startet etter langt opphold), kalsium (startet med da jeg begynte på LK), og av og til tar jeg et tilskudd med citrus aurantium/hca/grønn te/piperine, m.m.....(forbrenninga)...og bruker cla i perioder.....
Huff, er det så mye, da....?:blinke: Og enda burde jeg vel spe på med kalium og magnesium....?
Jeg spiser LifePak SuperA, Estera, TRA og Marine Omega fra Pharmanex. Selges i Nu Skins butikk i Vika i Oslo, på nettet, samt av distributører over hele landet.
LifePak SuperA er et multivitamin med høye doser antioksidanter.
Estera forebygger plager i overgangsalderen.
TRA (The Right Approach) er en blanding av Tegreen (grønn te-ekstrakt minus koffein) og Cortitrol (balanserer stresshormonet kortisol i kroppen). TRA øker forbrenningen. Jeg importerer TRA fra USA.
Marine Omega er et hyper-rent omega 3-prodkt basert på krillolje.
I tillegg tar jeg en "overdose" C-vitamin hvis jeg kjenner det kribler i halsen. Med dette regimet unngår jeg faktisk forkjølelse. Bank i bordet: Jeg har ikke vært forkjølet på fem og et halvt år! Før jeg begynte å spise tilskudd, hadde jeg kronisk bihulebetennelse fra oktober til april hvert år - fra jeg fikk det som 18-åring i 1981 til jeg begynte å spise vitaminer i år 2000. Ikke rart jeg er tilskudd-tilhenger! Kroppen min lyver ikke! :D :)
Jeg tilhører dem som tror at multivitaminer bør tas som tilskudd uansett hva slags diett man følger. Jeg tror ikke vi får i oss tilstrekkelige doser gjennom maten. Jeg er veldig opptatt av antioksidanter. Ser at enkelte her inne mener man kan få i seg for mye av dem. Dette er jeg sterkt uenig i. Jeg kommer derfor til å skrive et lengre innlegg om antioksidanter i løpet av helgen og poste det her inne.
Ja, TRA (The Right Approach) inneholder Cortitrol, som stabiliserer kortisolnivået i kroppen. Og fordi dette er dokumentert, er dette produktet å regne som et legemiddel i Norge, og selges derfor ikke fritt over disk. TRA kan du bestille til personlig bruk (helt lovlig) fra USA. Cortitrol (uten de andre ingrediensene som også finnes i TRA), kan du bestille fra Nederland. Skriv en pm til meg, så kan jeg fortelle deg hvordan du går fram.
Jeg drikker en god slurk aloe vera juice (morgen og ofte kveld), tar 5 kapsler friflyt omega3, en kapsel solaray spektro og en tablett (200 mg) magnesium hver dag.
Jag tar 1 msk MCT olja och 90 ml Tahitian Noni juice varje morgon.
I tillägg tar jag en TTP40 vitaminpakke morgon + kväll bestående av Apetite essencial (div aptitreducreande örter + vitaminer), Calcuim plus (Kalcium, magnesium, vitamin D), Omega 3-6-9 ( linfröolja, fiskolja, mattlysolja, haileverolja + vitamin E), och Womens essential Hoablend (E, B6,, B2, soyaisoflavoner, druefrøektrakt, brokkoliektrakt). Denna vitaminpakke är särskilt framtagen för kvinnor 40+ på väg i eller i menopauseperioden. Den fungerar (för mig iallafall)! Har testat andra produkter från hälsokosten, men de har inte fungerat. Jag tar också TTP40 progesteronkräm morgon och kväll.
Ketolysetabletter, multivitamintabletter, folsyre, Avant-Garden, ascorbinsyre (C-vitamin i pulverform, har kilosboks), selolje, MCT-olje - tror det var alt? Ellers sper jeg på med hjemmelaget usøtet krøkebærsaft (full av antioksidanter) i smoothies når jeg husker på det:D !
Javisst - den innehåller Fenikkelfrøekstrakt, Hveteprotein, peppermyntebladekstrakt, kajennepepperfrukt, vitamin B6 (Pyridoxin) og vitamin B12 (Cabalamin). Några av dessa reducerar aptiten och matsuget och andra aktiverar mag/tarmefunktionen. :p
Jeg brukte masse vis før, men etter besøk hos en helhetsterapeut tar jeg nå:
[color=purple][/color]
1 stk Solaray Spektro Multivitamin
4 stk Natures Sunshine Calcium m/magnesium og D-vit (2 morgen 2 kveld)
2 stk. 1200 mg Omega 3-6-9 (1 morgen 1 kveld)
2 ss MCT olje
[color=purple][/color]
I tillegg tar jeg på grunn av ødem 2 stk Mormorix Mite vanndrivende og Folsyretilskudd på grunn av dette. På grunn av overgangsalderplager begynte jeg med Progesta Care progesteron krem. Jeg fikk mensen tilbake og hetetoktene forsvant. (Dette var etter at jeg hadde psist meg igjenom helsekostens utvalg av midler mot overgangsplager og ingenting hjalp).
[color=purple][/color]
Drikker også Aloe Vera Juice morgen og kveld ... sammen med MCT olje har det hjulpet på eksemen min.
Jeg har planer om å ta meg en tur til biopat eller noen som kan gi råd om tilskudd, men for tiden tar jeg:
1 Solaray spectro multivitamin
1-3 kapsler med nattlysolje
1 antioksidant (husker ikke merke)
2x750mg c-vitamin
ca 3 avantgarden
3-5 ss Udo's Choise
1 ss tran
en "dæsj" med Molkosan (melkesyrebakterier) blandet i vann :)
BUMP......?
Gammel tråd, - nå er jeg nysgjerrig igjen; Hva bruker du nå?:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.