< Tilbake til oversikten

Blir det krig nå da???


#2

Iset sa for siden:

Hehe mannen min er italiensk, og elsker pasta over alt på jord. Allikevel har jeg fått ham med på Atkins og nå nekter han å spise det mer enn EN gang i uken (det får han lov til stakkars :fnis: )

Men svigerfar er litt sur, han kan ikke forstå hvordan vi kan velge bort en så stor del av det italienske kostholdet, som brød og pasta.

Kan legge til jeg bodde hos dem en stund, med mannen min, og da la jeg på meg minst 15 kg i løpet av et halvt år, mer mat-vrak-hus enn det skal man lete lenge etter.
Ikke snop og slikt, men BRØD, PASTA osv. Svigermor baker verdens beste italienske brød, og det serverte de til mange av måltidene. Er det rart jeg la på meg??

Middagene hos dem hver søndag kan være en prøvelse, men de har endelig godtatt valget vårt. Så kan vi heller skjeie ut av og til og kose oss med brødet hennes, eller en god pastarett.


#3

Hely sa for siden:

Hehe...ja det er ikke lett å prøve seg på Atkins her i Italia nei. :rolleyes: Men de fleste italienere spiser pasta til lunsj, ikke middag. Men brød til middagen må de jo ha da, så klart.... Vanskelig å finne skikkelig grovt brød er det også.
Men italienerne kutter også ned på pasta og brød når de skal ned i vekt da.:)
Italienske jenter er jo konstant på diett...:(


#4

Iset sa for siden:

Tell me about it! Og så er de forferdelig pripne når det gjelder klær, alt skal være merkevarer, og skikkelig dyrt og fint. Iallefall de mannen min kjenner, og de i slekta hans. Vi hadde besøk av søskenbarnet hans, han brukte 2 timer på badet hver morgen. :lol:


#5

Nille sa for siden:

Jaaaaaaada, når du ser hvem som har sponsa konferansen begynner man ihvertfall IKKE å lure på både det ene og det andre !!!?? :D ;)

Tror ikke det er farlig med pasta en gang innimellom. Når jeg har nådd målet vil jeg nok spise pasta av og til (et par-tre ganger pr mnd kanskje), men ikke så ofte som før (flere ganger i uka hver uke !)

Lavkarbo pastaen smaker jo......... ja ....DRITT er vel et dekkende ord !! :o


#6

Iset sa for siden:

Usj, jeg har atkins spaghetti liggende i skapet, har ikke åpnet den ennå... Tør ikke.. hehe.


#7

Begod sa for siden:

Pasta i kjøttsaus var en av mine store favoritter i mtt tidligere liv.

Nå er pastan byttet ut med grønnsaker.

Italiensk kost er jo bare snadder.

Gleder meg til jeg kan spise pasta igjen.


#8

Hely sa for siden:

Iset, hehe, det er sant. De er skikkelig prippne:p Men det finnes et par 'normal' jenter også her nede da. Men det tar lang tid å bli skikkelig kjent med de. Du skal se lørdag og søndag ettermiddag, hvis det er fint vær. Da må alle gå en tur i sentrum, pent kledd for å vise seg frem...:rolleyes: Jaja, de om det...
Kanksje det er det som trengs i jakten på en mann..hvem vet:o Får ta å pynte meg til helgen og gå tur:D


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.