< Tilbake til oversikten

En slags pølsegrateng :)

Seigdama sa for siden:

Jeg synes det var veldig godt altså:D

Du trenger:

150 gram brokkoli
150 gram blomkål
150 gram kyllingpølse (eller vanlig pølse...)
100 gram bacon

4 egg
1,5 dl fløte
1,5 dl vann
salt og pepper
Ost

Sett stekeovnen på ca 200 grader.
Kok brokkolien og blomkålen til den er bittelitt myk. Skjær bacon og pølsene i biter og stek baconet i panna.

Fordel alt dette i en ildfast form. Miks sammen egg, vann, fløte, salt og pepper (jeg hadde i litt oregano også;) og hell over i formen. Strø masse ost oppå og stek i ovnen i ca 25 minutter.

Godt både til middag og lunch :D

Ziggy sa for siden:

Denne må prøves, ja! ;)

Kian sa for siden:

Nå står denne pølsegratengen inni ovnen.. får håpe den smaker :D hihi...

Iset sa for siden:

Smakte det, Kian? :)

Summer sa for siden:

Dette høres jo ut som en pølse soufflè. Høres utrolig godt ut!

Iset sa for siden:

Hmm kanskje denne blir enda bedre med kyllingbiter? :sikle:

MokkMokk sa for siden:

Kan man spise dette under induksjonen? :litt rusten: :o

Summer sa for siden:

Du skal vel begrense litt inntaket av fløte og ost på indusjonen, men om det ikke er noe mer i løpet av dagen, og du bytter pølsen ut med annet kjøtt (kylling som Iset foreslår feks), så er den vel induksjonsvannlig vil jeg tro. :)

Kian sa for siden:

Heia vennen
Det smakte heilt deiligt :p nam nam... minien her i huset likte det til en viss grad... da brokkolien kom i munnen, sa hun "esssss" å spytta det ut.. hihi..
men Takk Iset for at du fikk meg til å prøve meg på dette :)

Iset sa for siden:

Så bra!! :D
Kanskje med unntak av mini's hat mot brokkolien da hehehe. :lol:

Bare hyggelig, forresten. Samler alt jeg kan av medlemmer inn hit jeg, forteller alle jeg kommer over (som er interesserte i slikt) om lavkarbo og dette forumet. :)

Seigdama sa for siden:

Ja, det er meget mulig :D tror du kan bruke det meste av kjøtt og slikt i den. Blandingen gjør at det blir god smak.
Har nesten forspist meg på dette jeg, er så lettvint. Lager og har stående i små bokser i kjøleskapet.

mcfrogner sa for siden:

Røkt skinke tror jeg blir perfekt i denne :)

olejohan sa for siden:

Den var super god!
Tok bilde av den jeg :D [ATTACH]7780[/ATTACH]

TrillTrall sa for siden:

Denne skal jeg sannelig lage i helga og ha med restene til lunsj på mandag! :sikle:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.