< Tilbake til oversikten

Alkohyler

Seigdama sa for siden:

Skal konsumeres i helga, for første gang etter kur-start...

Så jeg er litt spent om jeg tåler mye og sånn der.. Og så må jeg finne noe smart å drikke. Tenkte kanskje på å lage strawberry daquiry, men bare drikke en eller 2 av de da. Skal spare på karbsene resten av dagen er planen :)

Noen som har noen erfaringer å dele?

Merete A sa for siden:

Jeg drakk vin forrige fredag etter et par-tre måneder på lavkarbo uten å røre en dråpe. Det gikk særdeles dårlig! :o Var i elendig form dagen etter! Virker som jeg tåler veldig lite nå i forhold til tidligere. Huff ... tror jeg "skeier ut" med cola light resten av sommeren.

God fest!

Trolljenta sa for siden:

Jeg pleier bare å drikke vodka med sprite zero.
Og på by'n har jeg noen ganger bestilt vodka med pepsi max, men det gidder jeg ikke lenger, for det er tydeligvis veldig vanskelig for bartenderene å skjønne at noen vil drikke det.. :p
Du får ta det rolig så du ikke blir alt for full og gal :D

JEDI sa for siden:

Det er jo verdt å bite seg merke i at når man kjører hardt på lavkarbodietter som er rike på fett og proteiner, så vil leveren din jobbe mye hardere enn på andre dietter.
Alkohol stresser som kjent leveren rimelig kraftig, derfor kan noen oppleve å ha lengre "opphentings tid" etter fyllekuler.

Er det virkelig verdt det?
sukker og sprit er vel noe ingen kropper ønsker.

Seigdama sa for siden:

Det er verdt det ja :D meget..!!! vi pleier å ha det kjempemoro vi som skal drikke sammen. Dessuten er det ikke FYLLEKULE det er snakk om, jeg skal jo overleve også... Det er snakk om passe mengde alkohol sammen med gode venner :) + at jeg er en ung og dum ungdom som enda har mange ting jeg må lære "the hard way" :p

Har tenkt å ta det rolig hvertfall, sånn at jeg kjenner hva jeg tåler. Er 2 mnd siden jeg drakk, så det må jeg jo uavhengig av kuren...

Grethe sa for siden:

Unner deg noe godt i glasset, bare husk at det skal mindre til før du blir full. Snakker av bitter erfaring, godt at jeg drakk her hjemme....sammen med mannen min ;-)

Seigdama sa for siden:

Hehe! Sånt som skjer t.o.m den beste ;) Skal gjøre mitt ytterste for å kontrollere promillen!!

Nille sa for siden:

:ja: vi er billige i drift på lavkarbo. Tåler mye mindre enn før ja. Før begynte jeg å bli litt "susete" etter en flaske vin. Nå er det nok med 2 glass !! :p

Seigdama sa for siden:

Hehe!! Det passer veldig bra, så slipper man å bruke så mye penger på alkohol :p

Gleder meg skikkelig nå, særlig til å ta på meg fine klær nå som 4 kilo er borte! Det meste passer så mye bedre, og jeg føler meg fresh :D

jeef-micro sa for siden:

under oppskriftsforumet er det noen lavkarbodrinker da, viss ikke er det jo alltid greit aa blande i sukkerfri brus.

for min del holder det med noen glass vin foer jeg blir susa...

Ha en god fest, og kos deg masse :D

Seigdama sa for siden:

Det gikk kjempebra dette!
Meeen, jeg merka at jeg tålte like mye som vanlig jeg..

Snodig..:)

jomfrua sa for siden:

Jeg er inne på tanken og "feire" en ukes gjennomføring med ett glass rødvin (bare ett glass). Skjærer alt seg da?

Torkil sa for siden:

Hei
Ikke i det hele tatt. Koz deg.
Torkil:)

Fridolina sa for siden:

Idag ska jag feste!!!! Rødvin..mmm.. Sverige-England!!! sverige må spille oavgjort eller vinne for å komme videre.. DET klarer de..:D

Seigdama sa for siden:

Nesten det Fridolina ;)
Men rødvinen smakte vel godt?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.