Skal konsumeres i helga, for første gang etter kur-start...
Så jeg er litt spent om jeg tåler mye og sånn der.. Og så må jeg finne noe smart å drikke. Tenkte kanskje på å lage strawberry daquiry, men bare drikke en eller 2 av de da. Skal spare på karbsene resten av dagen er planen :)
Jeg drakk vin forrige fredag etter et par-tre måneder på lavkarbo uten å røre en dråpe. Det gikk særdeles dårlig! :o Var i elendig form dagen etter! Virker som jeg tåler veldig lite nå i forhold til tidligere. Huff ... tror jeg "skeier ut" med cola light resten av sommeren.
Jeg pleier bare å drikke vodka med sprite zero.
Og på by'n har jeg noen ganger bestilt vodka med pepsi max, men det gidder jeg ikke lenger, for det er tydeligvis veldig vanskelig for bartenderene å skjønne at noen vil drikke det.. :p
Du får ta det rolig så du ikke blir alt for full og gal :D
Det er jo verdt å bite seg merke i at når man kjører hardt på lavkarbodietter som er rike på fett og proteiner, så vil leveren din jobbe mye hardere enn på andre dietter.
Alkohol stresser som kjent leveren rimelig kraftig, derfor kan noen oppleve å ha lengre "opphentings tid" etter fyllekuler.
Er det virkelig verdt det?
sukker og sprit er vel noe ingen kropper ønsker.
Det er verdt det ja :D meget..!!! vi pleier å ha det kjempemoro vi som skal drikke sammen. Dessuten er det ikke FYLLEKULE det er snakk om, jeg skal jo overleve også... Det er snakk om passe mengde alkohol sammen med gode venner :) + at jeg er en ung og dum ungdom som enda har mange ting jeg må lære "the hard way" :p
Har tenkt å ta det rolig hvertfall, sånn at jeg kjenner hva jeg tåler. Er 2 mnd siden jeg drakk, så det må jeg jo uavhengig av kuren...
Unner deg noe godt i glasset, bare husk at det skal mindre til før du blir full. Snakker av bitter erfaring, godt at jeg drakk her hjemme....sammen med mannen min ;-)
:ja: vi er billige i drift på lavkarbo. Tåler mye mindre enn før ja. Før begynte jeg å bli litt "susete" etter en flaske vin. Nå er det nok med 2 glass !! :p
Nesten det Fridolina ;)
Men rødvinen smakte vel godt?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.