< Tilbake til oversikten

Om å banne i kjerka

Merete A sa for siden:

Jeg er fortsatt veldig ny her inne. Ser jeg har fått status som juniormedlem, selv jeg ikke aner hva det betyr. Jeg er i alle fall åpenbart ikke nytt medlem lenger, merkelig nok, hehe :-)

Men til saken:

Jeg har ikke lest nok innlegg ennå til å vite hvor stor takhøyden er her inne for å snakke frittalende og oppriktig. Jeg liker ikke å pakke ting inn, og kan nok oppleves som bastant og påståelig for mange. Så tåler jeg også å høre det :-)

Er det en generell holdning her inne at man snakker rett fra levera? Jeg mener ikke slik at man skal være direkte ufin mot folk, men er det "lov" å si det man mener?

Hva sier dere "gamlingene"?

Iset sa for siden:

Jeg syns det kanskje kan bli litt vel innpakket her inne, folk er kanskje litt mer "koselige" enn på andre fora jeg har vært på. Jeg syns såklart det er koselig, men jeg håper jo at folk tør å snakke fra levra. Jeg liker når folk er direkte, det er det jeg er mest vandt til fra andre fora der jeg ofte har endt opp i GANSKE så hete og saftige diskusjoner om diverse ømtålige emner. :P

Jeg syns at så lenge man oppfører seg saklig og ikke går til angrep på noen, så bør man kunne si akkurat det man mener. :)

Grethe sa for siden:

Enig med Iset, det er befriende når folk sier rett ut hva man mener istedet for å pakke alt så veldig inn at man har problemer med å forstå hva som egentlig sies. Men så klart, man skal ikke kaste dritt heller. Alle er forskjellige og det er flere veier til samme mål. Det er slikt man bare må godta.

Merete A sa for siden:

Hva??? Er det flere veier til mål???

Nå tuller du???

Hehe ... :-)))

Anne sa for siden:

Synes det er fint å si hva en mener jeg, men det går an å gjøre det uten å være påståelig eller frekk. Litt ydmykhet forat ""min mening" ikke er den eneste sanne er jo greit å forholde seg til.
Noen ganger kan det vel også være på sin plass " å holde kjeft"

Sannheten behøver ikke å såre.:)
Velkommen!

Dorothy sa for siden:

Synest egentlig at folk er mer saklige, og mindre provoserende her enn på andre forum. På mange forum er det folk som bare har som mål å skape en heftig diskusjon om helt uvesentlige ting.

Fjonken sa for siden:

Jeg opplever at takhøyden her er temmelig høy i forhold til andre steder jeg har vært, men også at man er temmelig flink til å holde en saklig tone i innleggene. Dermed er det lite konflikter her inne selv om meningsforkjellene kan være store og debattene heftige. Jeg har erfart at man bør være forsiktig og veie sine tastede ord på gullvekt før man trykker send.. Det fordi ting som blir sagt i en god mening kan bli oppfattet negativt av andre. Det gjelder særlig fordi dette forumet består av så mange ulike mennesker og mennesketyper, som alle har sine erfaringer på godt og vondt. Som relativt ny bør man stå litt på sidelinje og være litt forsiktig med hvordan ting skrives og omtales. Etterhvert blir man mer kjent med menneskene og miljøet her inne og kan da legge lista litt høyere. Her inne gjelder Kardemommeloven.. Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill og for øvrig kan man gjøre som man vil.. nesten!

Sugarpill sa for siden:

Jeg synes det er høy takhøyde her inne, til tider har jeg syntes den var litt for høy- men det er når folk går til personangrep og kommer med usakligheteter. Så lenge folk er saklige og argumenterer om sak, ikke person, så har iallefall jeg en høy toleransegrense.

For eksempel reagerte jeg på ditt innlegg til meg i den "verden om 1000 år"-tråden. Du holdt deg ikke til saken og kom med en sleivkjefta kommentar. Det synes jeg var unødvendig.

jeef-micro sa for siden:

Enig med de andre her... det er ofte greit aa tenke litt over hvordan man siaer itng, men selvfoelgelig skal alle faa si sin mening... men samtidig... traakker man over streken, saa faar man beskjed ;)

Fjonken sa for siden:

:ja:, og det så det holder også.. Men de fleste er flinke til å tilgi og ta fram lanken og ordne opp i ettertid.. Ingen som er langsinte her inne så vidt jeg vet..

jeef-micro sa for siden:

NEi langsinte er vi ikke... og kanskje har vi godt av noen "hoeylytte" diskusjoner av og til ogsaa? ;)

Albertine sa for siden:

Du Jeef, kan ikke du skrive æ, ø og å som oss andre da? :p

Fjonken sa for siden:

Hu har glemt igjen de norske bokstavene hjemme Albertine..

jeef-micro sa for siden:

:wacko: :kul: nei for atte tenk jeg synes de bokstavene er barnslige :stuart: :w00t:

Albertine sa for siden:

Håper du koser deg der borte...:klem:

Nille sa for siden:

Det er nok litt "kardemomme lov" her inne, - dvs. som det står i forumreglene, du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forøvrig kan du gjøre som du vil.
[color=purple][/color]
Det betyr i klartekst at så lenge man har respekt for sine med-medlemmer, ikke går til personangrep men holder seg til sak, og holder seg til normal høflighet og folkeskikk - så er det ikke noe problem.
[color=purple][/color]
Man bør uansett være forsiktig med å slå folk som ligger nede - og ta hensyn til at det er mennesker med ulik psykisk styrke her inne. Om man leser tidligere poster nøye er det lettere å lavære å "tro i baret".
[color=purple][/color]
Gjentatte brudd på forumregelene medfører utestengelse, - men man blir advart på forhånd om man er i "faresonen" !

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.