Borealis sa for siden:
Hvor lang tid tok det, fra du begynte med LC til du merka endringer i menstruasjon/syklus?
Håper mange vil svare. (Gjelder først og fremst pcos`ere, men også andre som har merket forskjell før og etter LC-kosthold.)
Borealis sa for siden:
Hvor lang tid tok det, fra du begynte med LC til du merka endringer i menstruasjon/syklus?
Håper mange vil svare. (Gjelder først og fremst pcos`ere, men også andre som har merket forskjell før og etter LC-kosthold.)
Albertine sa for siden:
Første gang jeg prøvde lavkarbo hadde jeg gått på metformin i åtte måneder, hadde fått regelmessig mens men ikke blitt gravid. Etter bare to uker på lavkarbo var lillemann på vei. Da han var ett år bestemte jeg meg for å prøve lavkarbo igjen for å forberede kroppen på en ny graviditet etterhvert. Og ganske riktig, fem uker etter var jeg gravid igjen, noe uventet. Trodde ikke det gikk sååå fort!
Jeg merker virkning fort når jeg legger om kostholdet. Noen ganger har jeg fått fin syklus av metformin i forkant, og kan ikke si så mye om selve kosten.
Siljevanilje sa for siden:
i utgangspunktet så har jeg alltid hatt veldig kraftige blødninger og masse smerter. så derfor når jeg begynte på p ringen for ca ett år siden. så prøvde jeg å hoppe over mensen ca annen hver måned. fordi jeg var syk i tre dager i hver syklus. og å ha mensen annenhver eller hver tredje måned funket .
men etter jeg begyne på skikkelig lavkarbo. ikke kvasi lavkarbo sånn så før. så fikk jeg mensen uanmeldt fordi jeg trodde jeg hoppet over. så når 3 uker var gått og jeg tok i en ny ring så fikk jeg mensen uansett.
så det har lk kosthold gjort for meg. litt plagsomt. men det beviser jo bare at lk kosthold ordner opp i hormonene. gjerne i det meste laget for meg da. men men
Borealis sa for siden:
Det gikk temmelig raskt, endringene, da? Uker? Eller måneder?
jeef-micro sa for siden:
Jeg har PCOS, og begynte med lavkarbo i mai i fjor. Hadde mensen ca to ganger pr aar foer det, men allerede paa juli, etter to mnd, fikk jeg mensen, og har hatt den regelmessig siden, med unntak av en periode foer jul i fjor hvor jeg var litt sloev med maten, men fikk den regelmessig da jeg begynte aa forkuserte paa aa spise lavkarbo igjen. Jeg har ikke vaert saa streng heller, men holdt meg til fedon/ eyton (masse fiber, og lite roedt kjoett i tilegg da)
Trolljenta sa for siden:
Jeg fikk mensen etter ca 3 mnd.
Siljevanilje sa for siden:
nja. ca 2 måneder. avogtil gik det greit. men dog noen ganger når jeg hadde planlagt å hoppe over, og den kom allikvel og det passa så langt fra. var litt krise. men men :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.