Vær så snill alle dere kloke mennesker som er her inne!
Jeg trenger råd for hva jeg kan spise som vil gjøre meg frisk!
Jeg surkler og hoster, har vondt i alle muskler og ledd, og feber som bare blusser opp igjen...
Har prøvd Coldizin (hjalp på halsen, men ikke lunger og bronkier)
Tar solhatt.
Tar C -vitamin 750 mg.
Også lurer jeg litt på hva som er lurt å spise, for det skal ikke være for tung mat, siden dette bare belaster systemet som trenger å jobbe, også trenger jeg likevel næringsrik mat for ikke å forsvinne helt bort...:rolleyes:
Oops er det en influensa du har pådratt deg?
Det er nok ikke så mye som hjelper når du først har fått det, men jeg pleier å bruke hvitløk for å forebygge når jeg kjenner det er noe på vei, eller for å korte ned sykdomstiden.
Du tager:
2-3 fedd eller enda mer om du klarer. Del dem i små små biter. Lag et stort glass med ikke altfor kaldt vann. Tilsett sitron i vannet, enten fersk saft eller fra glass, så mye du klarer uten at det blir for surt for deg.
Svelg hvitløksbitene med sitronvannet. Sitronen gjør at du ikke gulper hvitløk i lange tider etterpå, og du unngår halsbrann. Legger du bitene heelt bak på tunga og svelger, vil det ikke lukte så voldsomt av deg heller.
Legg deg etterpå, for når dette virker blir kroppen slapp og du får hodepine, det er veldig sterkt men effektivt. Jeg gjør det før sengetid.
I tillegg tar du C vitamin PULVER, 1 ss hver fjerde time, eller en 750 mgs tablett hver fjerde time. Spis mat med mye antioksidanter, feks blåbær (kjempebra for immunforsvaret!!), og grønnsaker og frukt.
Ikke mye annet som hjelper, men det er mye som er godt;
Hjemmelaget kyllingsuppe feks...
Koke hel kylling m/1 sitron ca 1 time..
Bruk kraften som basis for suppen.
Ha i det du ønsker av grønnsaker, men jeg foretrekker 1 purre, 1 løk, litt gulrot, 3-4 stangselleri, estragon og hønsebuljongterning,saften av en sitron, persillekvast og en dæsj rømme/creme fraiche som pynt. Plukk kyllingen og ha kjøttet i suppa.
Kan jevnes...(bør jevnes med det en ønsker , eks 2ss mel)
Ellers så er det jo det med varm melk, ingefær og honning da.....:eek:
...også har jeg stor tro på gulrotkake og is:D
God bedring....
Tuuusen takk for masse gode tips og omtanke! :klem:
Føler meg faktisk mye bedre bare av at dere tok dere tid til å svare her! :)
HP laget faktisk is og gulrotkake til meg....:D
Og nå står kalkunsuppe på ovnen og koker... (med masse hvitløk i...) Å, nå så jeg det skulle være saften av en sitron, hadde to båter i jeg....:o ja, ja... sikkert godt..)
Og blåbærene var jo bare geniale! :)
Sambucol skal anskaffes i måren! Pleide å ta det før, men har slått det litt fra meg pga. sukkeret... på tide noen finner opp svarthyll uten sukker! (Ja, det er en utfordring til de som måtte føle seg truffet...)
[size=2][/size]
Føler meg litt bedre nå... Håper jeg sover det verste av meg til natten igjen nå...:)
Takk igjen allesammen! :klem:
Tar gjerne i mot flere tips! (vil ikke ha antibiotika, det er siste utvei...)
[color=darkgreen][/color] Vil anbefale deg AntiOx Pro. Og det vet du hvor du kan få tak i.... :p
[color=darkgreen][/color]
[color=darkgreen][/color] Ellers støtter jeg tipset om masse omtanke og kjærlighet! Det hjelper mot alt!
[color=darkgreen][/color] :klem: fra Fedonisten
Det mest fantastiske som noensinne har vært oppfunnet mot sår hals er sannsynligvis DINAMINT. Helsekost. Smaker mint. Sugetabletter. Legger seg som et plaster innvendig på sår hals og demper den umiddelbart. Helt genialt. Aner ikke hva slags søtningsmiddel det er i den, men i din situasjon ville jeg ikke tatt det så nøye.
Ellers drikke rikelig så du får vannet ut tungt og seigt slim fra hals og nese.
Belaste systemet minimalt med mat. Hvis man ser på naturen, så er jo både barn og dyr slik at når de begynner å bli syke begynner de umiddelbart å innta mindre næring. Det er bare oss voksne som er så fordervet i matveien at vi ikke lenger klarer å lytte til kroppens signaler.
Og som alle andre også sier... hvile, hvile og hvile, og masse omtanke. Benytt sjansen til å slappe av, lytte til vakker musikk, eller bare stillheten og fuglesangen. Kanskje meditere. Ofte kan en slik sykdomsperiode være inngangen til noe nytt og spennende hvis man bare tar seg tid til å lytte etter og være tilstede med hele seg.
Men uansett må du ha god bedring. Ta vare på deg selv, og si til de rundt deg at de skal ta vare på deg, ellers kommer Carbokiller'n å setter seg på dem!! Og jeg er ennå overvektig og tung!!!!:D
Nå skjønner jeg hvorfor jeg sov så mye i går, ja.. det var pga hvitløken.. :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.