paprika sa for siden:
Hallo alle sammen! Jeg legger inn innlegget mitt her også, i håp om å få flere svar. Håper det er noen som har tips:)
Dette er saken:
For øyeblikket aner jeg ikke hva jeg veier. Vi har ikke vekt hjemme, et bevisst valg, så jeg veier meg når jeg er hos legen eller på sports club. Det er imidlertid slik at jeg nå smetter inn i størrelse 38, og jeg har til sammen gått ned 10 cm rundt livet. I august skal jeg fjerne ekstrahud på magen, og fettsuge litt (Har mye ekstra hud etter graviditet) Legen jeg var på konsultasjon hos i forhold til operasjonen lurte på om det var nødvendig for meg å slanke meg særlig mer. Han syntes jeg så så bra ut (han var ikke interessert i å vite hvor mye jeg veide), og de samme signalene har jeg fått fra venner og fra damen.
Jeg hadde egentlig ingen planer om å "gi meg" riktig enda, men saken er at pga spiseforstyrrelser (som jeg er så og si frisk fra, men noen gamle tanker henger igjen), kommer jeg kanskje aldri til å føle meg tynn nok. Når jeg ser meg i speilet kan jeg i alle fall se at jeg ser ganske slank ut, ingen valker og dobbelthaken er nesten borte. Herlig!
Det er med andre ord slik at jeg nå vurderer å regulere opp til vedlikehold, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Jeg vet at jeg må ta det sakte, ellers legger jeg på meg igjen. Her er spørsmålene:
Hva er god intromat for kroppen til å begynne med? Kan jeg for eksempel ta en frukt i løpet av dagen?
Hva med fett? Hvis jeg spiser mer karbo må jeg nødvendigvis kutte ned en del på fettet?
Hvordan ser en "typisk" dagsmeny ut for en som er på vedlikehold?
Jeg blir veldig takknemlig for svar og tanker rundt innlegget mitt. Håper dere nyter sommeren hvor enn dere er.:)