< Tilbake til oversikten

Bær og sommer?

Dorothy sa for siden:

Lurer bare på hvordan deres forhold er til bær om sommeren? Selv "måtte" jeg bare kjøpe litt moreller i dag, ettersom de nettopp har kommet i butikkene, og jeg får en sommerfølelse av dem. Likevel er det jo en del karber i dem dessverre, men valgte å spise litt i dag. Med måte, selvfølgelig.

mofe sa for siden:

Bær bær, i drøssevis! :ja:

Ser du går på Atkins, og da begrenser det seg jo endel - iallfall om du er i de tidligere fasene.

Men - hvis du en dag føler veldig for bær, kan du f.eks lage deg deilig smoooooothie, med f.eks blåbær og skogsbær og egg og biola.. Nydelig! Lager du med frosne bær blir det en slags slushie greie, som er DEILIG nå i sommervarmen :ja:

Huldr sa for siden:

Moreller er nydelig! :ja: Jeg må ha det om sommeren...

I dag lagde jeg smoothie med blåbær, jordbær og bringebær. DET var sommersmak, det! :)

Dorothy sa for siden:

Takk for tips, skal prøve det ;) Ja, moreller er kjempe godt!! Jeg er villig til å unne meg noen friske bærmåltider i løpet av sommeren, så lenge det er med måte :)

Trolljenta sa for siden:

Jeg sikler seriøst på moreller :sikle:
Lurer på hva GI til moreller er

luringen sa for siden:

bær er rååååsudnt!

Karin sa for siden:

Og mange bærsorter har relativt lite karber! Ergo kan man unne seg kanskje så mye som 100 gram, eller mer om man finteller og satser på nøtter, fett eller protein i forkant (for at fruktsukkeret skal tas opp litt langsommere. . .)

Dorothy sa for siden:

Det er sant :) Bær hører jo liksom med om sommeren..

guro sa for siden:

Spis masse bær året rundt,
fordi det er så sundt!

Masse antioksidanter!! Nyt. Men, de er så søte i seg selv at de trenger ikke sukkerdryss!

Dorothy sa for siden:

Foretrekker bær uten tilbehør, ja!

Siljevanilje sa for siden:

min favoritt er norske jordbær med fløte på..

mmmmm

Fjonken sa for siden:

Sniker i meg litt frossne bjørnebær med kesam eller fløteskvett på jeg.. Men hysj ikke si det til noen.. !:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.