Jeg blir ikke regnet for å være overvektig men kan ha godt av å gå ned 5-8 kg. Til tross for alltid å ha levd sunt så har jeg de siste årene hadde en dårlig forbrenning. Kroppen har gått i lås siden siste svangerskap hvor jeg fdikk preeklampsi og har i perioder etter det slitt med høyt blodtrykkk og nå plutselig fått høyt kolestrol dog av det gode kolestrolet. (Før siste svangerskap var blodtrykk heller lavt)
Er lei av å se at mens andre raser ned ved kun å kutte ned på sukker og fett så står jeg nokså stille. Jeg har hverken spist mye sukker eller fett.
Jeg vet ikke riktig, siden du ikke liker fett... Du kan jo prøve å få i deg nok fett via nøtter og MCT-olje feks. Liker du vanlig hvitost? Det nytter iallefall ikke å tenke lav-fett her. ;)
Om du velger å begynne på denne kuren, så gjør du et godt valg!!! Ketolysekuren har jeg stor tro på, og Torkil, som startet denne kuren, er innom her med jevne mllomrom også...
Uansett, så tror jeg både kropp og ledd vil få det godt med mere fett i kostholdet ditt, skal bli interessant å høre hvordan det går! :)
Nei ostepop tror jeg ikke er lov, det er vel bare mel og ostepulver,eller noe sånt. Men baconsvor er lov, dypper du dem i rømme (evt tilsatt urter og hvitløk etc) er det enda bedre. Du kan også lage chips av ost. Skjær hvitost i små biter eller høvle og del skivene 2 eller 4. Legg dem på papirkledd stekeplate og stek til de er helt smeltet og gyldne. La dem bli helt kalde, legg dem på rist og la dem bli sprø. :sikle:
Syntes det var rart ja at ostepop var lov. Jeg har ikke sikkert hatt en deilig drøm.
For de få gangene jeg har spist det så har jeg omtrent dobblet vekta pga saltet. Derfor tør jeg ikke se på en sånn pose engang.
Savner ikke annet snakcks da jeg liker godt nøtter og baconsvor.
Synes også tørkede aprikoser er kjempegodt.
God ide og jeg skal lese boka.
Men har ikke hørt om denne kuren før jeg leste om den herinne en av de siste dagene. Trodde det kunne være noe for meg. Har vært bort fra dette forumet en god stund.
Kanskje er det nok med å fortsette Fedon opplegget mitt for den kosten liker jeg og det fungerer bra.? Og jeg leste nå at denne ketolysekuren er for de med mye overvekt.
Men jeg er lei av å ikke få bort de siste 5 kg hvor alle kg ligger fra magen og opp..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.