Kristian sa for siden:
Visste du at det er 4-5 ganger så mye energi i vanlig saft og apelsinjuice som i brus? Det gjorde ikke jeg; :eek: www.mozon.no/vekt_og_kosthold/andre_saker/fetende_sommerdrikke
Kristian sa for siden:
Visste du at det er 4-5 ganger så mye energi i vanlig saft og apelsinjuice som i brus? Det gjorde ikke jeg; :eek: www.mozon.no/vekt_og_kosthold/andre_saker/fetende_sommerdrikke
Summer sa for siden:
Er dette virkelig sant? Det er jo reinspikka juks! Dette vil jeg finne ut av.Iset sa for siden:
Like greit å holde seg unna fabrikkjuicer og presse selv heller. Ja jeg vet man ikke får med seg fiberet da, men det er iallefall bedre enn å bruke fabrikkjuice. :)
mofe sa for siden:
Lise; jeg oppdaget det samme på min "Fanta Free - Pineapple Grapefruit" i går. Det står klart og tydelig "NO SUGAR added" - og det er jo for å få solgt den, sant?
Og så tok jeg en titt på ingredienslisten, og det er 3% ananas råsaft, og 2% grapefrukt råsaft. Og på næringsinnholdet; 0.3 g karber hvorav sukkerarter 0.3 g (pr. 100 g/ml).
Nå er jo ikke dette "hysteriske mengder" med sukker - men det blir jo f.eks 3 gram rent sukker pr. liter - og på en 1,5 liters-flaske, så blir det 4.5 gram sukker.
Igjen - ikke mye sukker, men for meg er det prinsippet.
Summer sa for siden:
Jammen, de sukkerartene, kommer ikke de fra råsaften da? :confused: juicen jeg drikker er forresten ikke fra konsentrat (Syd-tyrol fra meieriene)mofe sa for siden:
Jo, de kommer jo fra råsaften :ja:
Poenget mitt var at det står "no sugar added" - og da får man jo inntrykk av at det ikke er NOE sukker i det hele tatt i brusen.
Summer sa for siden:
Åja, men det er jo ikke tilsatt sukker. Jeg tenker som det jeg skrev jeg. At det ikke er tisatt sukker, men at det kansje kommer litt fra juicen (men det er jo også et helt annet suker, enn det hvite pulveret).Trolljenta sa for siden:
Jeg drakk masse av meieriets eple juice før, trodde det var så sunt å drikke :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.