1-2 koteletter pr person
smør
olivenolje
salt og pepper
4 tomater
600 g frisk sopp (sjampinjong, kantareller e.l.)
1 liten bunt persille
salt og pepper
Ostekrem: 100 g Snøfrisk med eller uten enebær
1 dl revet hvit ost
50 g smør
2 eggeplommer
Brun kotelettene godt på hver side i varm panne med olivenolje. Krydre med salt og pepper. Rør sammen ostekremen og bre den over kotelettene. Del tomatene i to, krydre med litt salt og pepper og legg dem i den ildfaste formen sammen med kotelettene. Gratinér i ovn ved 250°C i ca 5 minutter.
Stek raskt soppen i pannen rett før servering og vend inn litt finhakket persille.
TAKK TAKK TAKK, Iset. Her var det mange fine oppskrifter. Jeg har sikkert 100 kokebøker, men alltid er det noe nytt "å suge" til seg av nam nam...
I går hadde vi fylte paprika og det smakte veldig godt.... Jeg gjør det samme med squash. Jeg deler de i fire, koker dem i noen min. Tar ut innmaten , som jeg kan ta noe av og blander i karbonadedeigen, som er stekt med litt forskjellig ingredienser. Alt fra creme fraiche til løk og hermetisk tomat og krydder. Topper med ost og gratinerer en 15 min tid.
Igjen takk for gode tips, får aldri for mye av det.:D :D
Flott at du likte paprikaene. :)
Og tusen takk for squash-tipset! Jeg liker egentlig ikke squash så godt, men å spise det på denne måten går jo greit. Svigers bruker auberginer på den måten.
Hei, prøvde denne i dag, og det var veldig godt. Sausen som smøres på minner mye om bernaise når den er ferdig.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.