< Tilbake til oversikten

Ketose?

Mylos sa for siden:

I brosjyren fra Lindberg står det: "Basert på inntak av proteiner med høy biologisk verdi, blir vektreduksjonen enklere fra allerede første dag og økes gjennom kroppens egen produksjon av ketonlegemer."

Betyr det at eurodietten er en ketogen diett slik som Atkins? Er man ikke i ketose når kroppen produserer ketoner? :confused:

Nille sa for siden:

Jo, Eurodietten er en ketogen diett. Du kommer i ketose og produserer ketoner :ja:

Dante sa for siden:

Personlig nøt jeg virkelig den tilstanden....

Mylos sa for siden:

Aaah.. Herlig!!! Det var det jeg trodde! Gleder meg!!! :stortsmil Jeg kjenner på kroppen at det begynner å skje noe. En voldsom hodepine herjer meg i dag, den tar jeg som et tegn på at kroppen begynner å omstille seg...? Forbigående bivirkning, ikke sant? :helsesjek

Og da ødelegger jeg ikke vel heller ikke dietten om jeg inntar litt ekstra fett og proteiner, vel? Litt ekstra ost eller skinke på omeletten... Litt creme fraishe i suppa og sånn? :sikle:

Torkil sa for siden:

Hei
Ketose er en effektiv slankemetode og har vært kjentt i vel 150 år.
Jeg er ikke ekspert på eurodietten men det er vel ketose via pulvermat ?
Å spise ketogen mat i tillegg kan vel være greit, hvis det da ikke blir for mye mat totalt?
Ketolysekuren, Skaldemann og første del av Atkins m.fl. er kostindusert ketose, altså en diett med vanlige matvarer som medfører ketose på grunn av høy fettandel og minimal karbohydratmengde.
Ellers anbefaler jeg deg å sjekke forumet for Eurodiett, der står det veldig mye om kuren.
Vennlig Hilsen
Torkil

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.