Seigdama sa for siden:
Er det noen som har prøvd å lage noe sånt av sukkererstatning? Med fløte og greier...?
Seigdama sa for siden:
Er det noen som har prøvd å lage noe sånt av sukkererstatning? Med fløte og greier...?
mofe sa for siden:
Hm.. tviler på at det går, jeg? Fordi sukker karamelliserer seg?
Jeg tenker på Stevia og Splenda f.eks. Stevia går nok ikke, men Splenda kan kanskje gå, da det er sukker bare "klorert"? (eller tar jeg feil ang. splenda der, kanskje?)
Hm, tror kanskje andre vet mere om dette enn meg :ja: :o
Seigdama sa for siden:
Jeg kan prøve med splenda, men rekker det neppe i kveld, overtid gitt...
Håper det er noen andre som kanskje har testa ut :)
garlic sa for siden:
Åhh, det hørtes spennende ut. Karamell er bare det helt beste som finns i hele verden.
Nille sa for siden:
eh.... splenda karamelliseres ikke da...
Venter spent på resultatet !
nøtta sa for siden:
ja gi raport !!
Seigdama sa for siden:
Det skal jeg så absolutt gjøre!! :)
Men det blir ikke før på mandag, må nemlig reise bort idag og kommer ikke tilbake før i morgen. Og nå er jeg stuck på jobb. Typisk.
bubavon sa for siden:
Så vidt jeg vet finnes det ingen kunstige søtningsstoffer som kan karameliseres, de blir bare brent, mange av dem mister søtningsevnen når de varmes opp også. Men i spesialbutikker kan du kjøpe karamellessens og tilsette den i væske du har jevnet slik at den får en karamellaktig konsistens, og deretter søte den med splenda e.l da blir det karamellsaus. Men å lage vanlige karameller eller knekk, blir veldig vanskelig med søtstoff.
AnnaV sa for siden:
Kjøp en ferdigaget sukkerfri karamell, da vel.
Hva med denne lille her: www.diabeticfriendly.com/5poblofsufrc.html
Trolljenta sa for siden:
Må sikkert bruke fruktose.. Og det er jo greit så lenge man ikke spiser for store mengder eller for ofte :)
Seigdama sa for siden:
Har helt glemt hele greia jeg... meeeen, det gikk IKKE!! ble bare søl..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.