< Tilbake til oversikten

Tunfisk - salat - dressing

podne sa for siden:

Hei.

Begynner i dag på induskjonsfasen. :)

Har tidliger hørt noen nevne en tunfisksalat i forbindelse med ketose. Noen som har en oppskrift?

Har tenkt å spise en del salat siden jeg er glad i det men er ikke like glad i vinaigrette. Er det noe annet jeg kan bruke som dressing?

Wish me luck!

Fjonken sa for siden:

Varm tunfisksalat

Tunfisk på boks med olje slenges i panna og freses på lav varme sammen med et utvalg av lovlige grønnsaker. F.eks. sukkererter, løk, paprika, stangselleri o.l. Salt og pepper samt litt presset sitronsaft setter god smak.

Fjonken sa for siden:

Dressing:

Sitronsaft, seterrømme, hakket hvitløk, hakket løk, gressløk, salt og pepper..

Digg dressing som passer godt til det meste.

Anitra sa for siden:

Da skal jeg handle tunfisk i morgen ;)

Iset sa for siden:

Jeg pleier å lage denne:

1 boks tunfisk i olje (kanskje best i vann, men jeg liker kun den i olje) blandes med en god del ekte majones, 1/2 løk i tynne ringer (eller finhakket), evt litt purre, 1-2 ts god sennep og litt sitron. Blandes godt og nytes i eggehvitter, på lavkarbobrød eller bare som den er.

Du kan også lage en slags stekt ris-sak med tunfisk som smaker nydelig! Du rasper et rått blomkålhode til det ser ut som riskorn omtrent. Ha dette og tunfisk i pannen sammen med smør. Stek litt og tilsett litt løk, evt brokkoli (kokt), paprika og annet du liker. Masse krydder. Stek til alt er godt stekt (smak deg til). :sikle:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.