Jeg går på atkins, så lurer jeg på dette med matvarer som inneholder litt sukker. feks majones, dressinger o.l som inneholder litt sukker, men har likevel lite karbohydrater. Er det slik at f eks majones er greit å spise selv om det inneholder sukker og så lenge det ikke inneholder for mye karb?
Det står i atkins boka at eg skal være forsiktig med marineringer og slike ting på kjøtt og kylling, mens majones blir anbefalt å spise selv om det inneholder sukker. Det er jo snakk om lite sukker i begge tilfeller vel...skjønner ikke helt dette jeg da...:rolleyes:
Du bør unngå så mye som mulig av sukkerholdige varer så lenge du er på induksjon. Men nå er det jo sukker i så mye, - så å unngå det 100 % er ikke mulig tror jeg. Da gjelder det å bruke hue. Er det ting man bruker lite av er det etter min mening OK med både dressing, majones og marinader. Men du bør vite hvor mange karber det er, og holde forbruket så lavt som mulig. Er det under 5 karber pr 100 gram går det som regel OK er min erfaring. Du må selv finne ut hva din kropp tåler. Noen tåler slike varer bra, andre ikke !
[color=purple][/color]
Selvkomponerte marinader betyr langt mindre karber enn de ferdige da. Så mariner i vei og kos deg med maten.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.