Vett du.. sausen ble faktisk overraskende god. Helt sånn som jeg forbinder med fiskesaus og fiskebollesaus.. Gubben lurte faktisk på om jeg hadde juksa og laget helt ordniær meljevnet saus. Men det hadde jeg jo ikke da..
kan denne sausen bli god i fiskegrateng??? har lovet å lage det..
Det må jo være makaroni i ellers så er det ikke fiskegrateng.. men jeg kan kansje prøve denne sausen i stedet for vanlig hvitsaus.. da sparer jeg inn noe karber der.. kan jo prøve å pille ut makaronien..:p
denne sausen må bare prøves Folkens.. helt fantastisk..
jeg laget fiskegrateng idag.. med rester av lettsaltet torsk, fullkorns makaroni og denne fantastiske ostehvitsausen.. Sambo åt og åt.. han sier det er den beste fiskegrateng han har smakt.. hadde brødrasp på halve formen..
jeg ser for meg at denne sausen må være god til mange ting feks.. til lasangne uten pasta :)
Fikk oppskrift på en lignende variant av en kollega. Jeg syntes det hørtes litt merkelig ut, men vet at han lager sykt mye god mat så jeg bestemte meg for å prøve. Gud bedre for en saus! Det var en av de beste fiskerettene jeg har spist på veldig lenge.
Jeg brukte torsk som jeg hadde frosset fersk selv, men det går sikkert greit med frosne fileter også:
Torskesnadder
1 boks rekeost
700g til 1 kg torskefilet (frossen)
2 dl fløte
Sopp og litt friske grønnsaker
Ferske reker
Litt meierismør
Alt legges i ildfast form i nevnte rekkefølge. 30 min i ovnen med folie og 20 min uten. 200 grader. Ungene fikk ris til.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.