< Tilbake til oversikten

Ketose og mat?

podne sa for siden:

Hei.

Jeg trenger en kickstart for å komme i gang med slankingen. Har prøvd Grete Roede men klarte ikke å fullføre fordi jeg rett og slett ikke har energi og tid til å planlegge og kokke mye ny mat. Har to små barn hjemme og det ender opp med at jeg går å småspiser ut av skapet.

Nå har jeg kjøpt meg pilates DVD og må følge opp med maten. Tenkte å prøve atkins denne gangen. Er det noen som har forslag til hva jeg kan spise både under induksjonsfasen og etterpå? Noe som er lettvint og godt?

Fjonken sa for siden:

Atkins er naturlig mat. Dvs at veldig lite av den maten er lettvindt. På induksjon blir du omtrent lenka til steikepanna. Så dersom du ikke greide GR på grunn av planlegging og kokkelering vil du neppe greie Atkins som vil fordre mye mer planlegging og mye mer tidsforbrukt på kjøkkenet. På Atkins kan du ikke varme opp noe ferdigmat dessverre..Jeg sier ikke dette for å skremme deg vekk, men for å gi deg et realistisk syn på det hele. Dersom du vurderer Atkins bør du skaffe deg boka først og lese den grundig før du setter i gang. Først når du har lest boka vil du være i stand til å foreta en realistisk vurdering av ditt eget mestringspotensiale. Atkins passer ikke for alle. I allefall ikke for de som ikke vil eller kan bruke tid på å lage maten.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.