< Tilbake til oversikten

Skoletur

Lille sa for siden:

Skal være med 10.kl. på skoletur, der all mat er inkludert; altså McDonalds til lunsj og Pizza til middag. Brødmaten er ikke problem, da jeg tar med eget Prinsessebrød.
Er den noen som har et tips om hvordan jeg styrer best unna karboer...:confused: Vi skal være borte i 4 dager, i Sverige...:hjelp:
Min datter, som går i 10. kl. går også på lavkarbo, gått ned fra 117 til 108 kg på 7 uker, hun føler at denne turen blir en utfordring, hun vurderer å ta "pause" på denne turen....Takknemlig for gode råd:D

nøtta sa for siden:

på mc donalds har de salater det samme gjelder på de fleste pizza resturanger ... ta med egen dressing ...

lykke til !!

Dorothy sa for siden:

På Peppes har de i hvertfall en kjempe god cæsarsalat.. De har sikkert noe lignende på svenske pizza-restauranter.

Lille sa for siden:

Har vært på McDonalds i Sverige, der har de varedeklarasjon på sin mat...Salaten deres hadde 40 karbo, og burgern 30!!!:eek:
Takk for svarene, jeg må kanskje gå inn ein deal om å få avvike den felles pizzabestillingen...Jeg må sikkert se på løsninger isteden for problemer;)

AnnaV sa for siden:

Be om å få burgeren uten dressing, og ta av brødet - da er det jo bare kjøtt, ost og grønnsaker igjen? Og en salat på siden i steder for Pommes frittes?

jeef-micro sa for siden:

du kan jo foklare at du må ha annen mat med en intoleranse for hvetemel... det er jo det du på en måte har... at du får en slags "reaksjon" på karbene.. du legger på deg av de ikke sant...

da er det kanskje lettere for deg å få annen type mat også... eller du kan foreslå at kanskje ikke alle måltidene foregår på mc. donalds? er jo ikke så sunt for de som ikke slanker seg heller det da...

Summer sa for siden:

:ja: og ikke spise krutongene i salaten. Det er jo de som får karbenivået opp. Kan helt sikkert bestille salat uten krutonger også. :) Og på alle andre restauranter, så går det fint an å be om ikke poteter og ekstra salat eller grønnsaker der også. :)

luringen sa for siden:

jepp. Spist på disse plassene jeg, piller vekk brødet og ber om dressing ved siden etc. Salat ved siden av osv osv. Lykke til.

Fjonken sa for siden:

Bestill det samme som de andre og pell vekk det usunne og spis det sunne.. Enklere kan det ikke bli.. Ha no lavkarbobrød i bakhand dersom utematen blir i minste laget og for lite mettende.

Nena sa for siden:

:ja: krutongene kommer gjerne i egen pose - ikkeno' problem å unngå disse! Har spist masse salat på McDonalds i ferien - helt uproblematisk.

Lille sa for siden:

Den var god da, har brukt den før , sagt at jeg har glutenallergi:D :D :D
Prøvde å foreslå andre steder, det blir lunsj på McDonalds 2 dager, for det er billigst:eek:
Men takk for alle forslag....Tror jeg tar den med hamburger uten brød:w00t:
Og salat isteden for pizza må nå gå greit....ihvertfall for en med glutenallergi:p

jeef-micro sa for siden:

Ikke bruk ordet allergi, men heller intoleranse da, så lyver du ikke heller, og dersom datteren også vil være forsiktig kan dere ha samme diagnose :p

Hamburger uten brø og mcDonalds salat må jo gå bra... bare vær litt obs på at om du kjøper kyllingsalat, så velg den som ikke har den der crisp-kyllingen. Tror det er noe høykarbo i den paneringen de har der...

Carisma sa for siden:

Ta med noen bødskiver i veska hver dag. Så kan du jo bare ta innholdet i burgeren over på en grov brødskive. Har gjort det selv et par ganger, og det er mye mer mettende, og faktisk veldig godt! :)
Hvis noen av de jeg er sammen med da ser rart på meg forklarer jeg at jeg får så halsbrann av loff-brødtyper, noe som egentlig er sant også. De som kjenner meg godt vet at det er noe jeg har slitt med uten å skjønne årsaken til før jeg prøvde lavkaro. Så de blir bare imponert over at man finner smarte løsninger. Det er min erfaring i alle fall. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.